רבים ליווי את עמיחי כרמלי ז"ל למנוחות בבית העלמין הצבאי בראשון לציון, לאחר שנדרס למוות בסוף השבוע, בעת שמילא תקפידו, במחסום לבדיקת שכרות בסמוך לצומת בית דגן. "מגיע לו שכל עם ישראל ילווה אותו", אמר אורן קנסקי, תושב העיר, אחד ממאות שכלל לא הכירו אותו אך באו לחלוק כבוד אחרון.
2 צפייה בגלריה
כרמלי ז"ל וטקס הלוויה
כרמלי ז"ל וטקס הלוויה
כרמלי ז"ל וטקס הלוויה
(צילום: באדיבות המשפחה, יריב כץ)
"כששמעתי על המקרה בשבת בבוקר לא הצלחתי להירגע", המשיך קנסקי. "לא הכרתי אותו אבל הנסיבות שבגינן נהרג לא מרפות ממני. הוא תרם מזמנו עבור כולנו ועכשיו אנחנו צריכים להיפרד ממנו. הגעתי עם עוד חברים מראשון לציון כדי לחלוק לו כבוד אחרון".
קראו עוד >>>
קרן, אלמנתו של כרמלי ז"ל ריגשה את הנוכחים וספדה לו: "זכיתי להכיר אותך מתקופת הנערות, להיות איתך ולצידך ברוב שלבי החיים. אתה החבר הכי טוב שלי. אתה אדם מיוחד במינו, אדם נדיר, אהוב שלי. הלוואי שהייתי זוכה להיות לצידך עוד שנים רבות. לצערי התוכניות השתנו וצריך להתעורר לחלום הבלהות".
"עמיחי נפל במילוי תפקידו כשנפגע על ידי פורעי כביש אלימים", אמר השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, "הם יהיו חייבים לשלם מחיר כבד מאוד על הפשע הנורא שביצעו. מי שנוהג ברכבו כשהוא בהשפעה אסורה של אלכוהול או לאחר שימוש בסמים, הוא בגדר פצצה מתקתקת ורוצח פוטנציאלי, והעונש על כך צריך להיות בהתאם.
2 צפייה בגלריה
 רס"ר עמיחי כרמלי ז"ל, וזירת התאונה הקשה
 רס"ר עמיחי כרמלי ז"ל, וזירת התאונה הקשה
זירת התאונה הקשה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
"לא הכרתי את עמיחי בחייו, אך מתוך כל מה שקראתי ושמעתי אודותיו מאז נפילתו, הוא גילם את כל הטוב והנאצל שיש בנו. מודל לחיקוי, סמל למחויבות, מסירות ולקיחת אחריות – שהן מן הסתם תוצאה של החינוך שספג בביתו, והחינוך שהעניק לילדיו".
החשוד המרכזי בדריסתו של עמיחי, ראני אלכמלאת (30), ריצה בעבר 10 חודשי מאסר בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ב-2013.
בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו של אלכמלאת, שעל פי החשד נהג ברכב. מעצרם של ארבעת הנוסעים האחרים הוארך עד יום שלישי. "יש בידינו ממצאים שעלו מהחקירה לבסס את העלאת החשד מהמתה בקלות דעת לחשד לרצח".
לכל העדכונים - חדשות ראשון לציון