"הנפש של הבן שלי נפגעה, הוא חווה גילויי גזענות וכעת בחופש הגדול הוא אפילו לים לא מוכן ללכת כדי שצבע העור שלו לא יהפוך לכהה יותר. אני לא מוכנה שדבר כזה יעבור לסדר היום", כך, בכאב גדול מספרת מזל צריקר, תושבת ראשון לציון ואמא לילד בן תשע שספג קריאות בגלל צבע עורו הכהה. "הטיפול עבר לידי בית הספר ואני מאוד מקווה שהם יידעו לטפל בזה", היא אומרת.
1 צפייה בגלריה
הילד. "הנפש שלו נפגעה"
הילד. "הנפש שלו נפגעה"
הילד. "הנפש שלו נפגעה"
(צילום פרטי)
קראו גם:
"זה התחיל מהקנטות שהגיעו מצידו של ילד גדול יותר ממנו שלומד איתו בבית הספר וגם גר בשכנות אלינו. ריב ילדים שהלך והתפתח לכדי קריאות גזעניות בגלל צבע העור של הבן שלי. את צבע העור הזה הוא קיבל מבעלי שהוא ממוצא הודי ועד היום זה לא היה בכלל נושא שמדברים עליו עד הדברים האלה שנאמרו לו", מספרת צריקר, "יום אחד כשהבן שלי היה בגינה עם חברים, אותו ילד גדול ממנו זרק לו הערות כמו "אתה שחור ולא רואים אותך בלילה", ועוד אמירות דומות.
לפני כשבוע וחצי כשהוא היה בבית הספר, אותו תלמיד שוב התחיל להקניט אותו וצעק לעברו "תגיד, גם הבולבול שלך שחור כמוך?", האמירה הזאת לפני כל הילדים פגעה מאוד בבני שרדף אחריו ונוצר מאבק במהלכו הבן שלי ספג ממנו גם סטירה. הבן שלי בוגר מאוד ואנחנו מחמיאים לו כל הזמן, אומרים לו שהוא הכי יפה בעולם ומנסים לעודד אותו, אבל אני לא יודעת מה מתחולל אצלו בפנים. אני משערת שהוא נפגע כי בסופו של דבר זאת נפש שבירה של ילד בן תשע. עכשיו הוא כבר לא מוכן ללכת איתנו לים, בסוף השבוע האחרון נסענו כל המשפחה, אבל הוא אמר שאין לו רצון כדי לא להשתזף עוד יותר ושהעור שלו לא יהיו שחום יותר ממה שהוא עכשיו. אני חושבת שעוד אצטרך לקבל עזרה מקצועית כי האמירות האלו פגעו מאוד".
"את צבע העור השחום הוא קיבל מבעלי שהוא ממוצא הודי ועד היום זה לא היה בכלל אישיו. יום אחד כשהיה בגינה, אחד הילדים הקניט אותו וקרא לו 'שחור' ומשם זה הידרדר
לטענת צריקר, הדבר עבר לטיפול הצוות החינוכי של בית הספר. "אני מקווה שהם ידעו לטפל בזה כי אני לא מוכנה להוריד את הרגל מהגז ולא אתן לאמירות גזעניות לעבור לסדר היום".
גם אודל צריקר, אחותו של הילד, הוסיפה את החשיבות שדבר כזה יגיע לידיעת הורים לילדים בראשון לציון. "חשוב שתהיו עירניים כלפי הילדים שלכם וכלפי הסביבה. אם שמעתם על מקרה מזעזע כזה אל תתעלמו, שוחחו עם הילדים שלכם על קבלה, כולנו בני אדם שווים ואנו חייבים להפסיק ביחד את האמירות הקשות האלו".