משרד התחבורה וחברת האוטובוסים דן הודיעו לאחרונה על שינויים במערכת התחבורה הציבורית בראשון לציון, במטרה לעקוף את העבודות של הרכבת הקלה שיוצרות פקקי תנועה ולחבר טוב יותר את העיר הסמוכה, חולון, אך מי שעומד לשלם את המחיר על השינויים האלה הם כנראה תושבי ראשון לציון, שאיבדו קו משמעותי שמחבר בין העיר לתל אביב.
הקו המדובר הוא קו 129, שישנה את מספרו לקו 29. מדובר בקו עמוס שבמסלול המקורי התחיל את הנסיעה במסוף אבי האסירים בראשון לציון, משם המשיך לתחנות מרכזיות בראשון לציון, התקדם לכיוון תחנות מרכזיות בתל אביב, כמו שוק הכרמל ודיזנגוף סנטר, וסיים את המסלול בנמל תל אביב.
לנוכח השינויים החדשים, הקו למעשה יהפוך לקו 29, וייכנס לתוך שכונת תל גיבורים, שכונת ג'סי כהן וציר רחוב אילת בחולון, ויסיים את מסלולו במחלף וולפסון.
קראו גם:
במסגרת השינויים נוספו אמנם שני קווים חדשים, אבל אף אחד מהם לא מחבר בין ראשון לציון לתל אביב, וכך למעשה תושבי העיר נותרים ללא פתרון.
"זה שינוי שאין בו טיפת הגיון", טוענת נוסעת קבועה בקו. "קו 129 מפוצץ משש בבוקר ועד אחר הצהריים. איך אפשר לבטל קו שיש לו כל כך הרבה ביקוש? כל השינויים שעשו הם לטובת חולון, ואותנו, תושבי ראשון לציון, פשוט נטשו. ניתקו אותנו מהעיר הכי מרכזית בארץ, ובלי שום היגיון. הרי אם העבודות על הרכבת הקלה גורמות לפקקים, אז אתם צריכים לעודד שימוש בתחבורה ציבורית ולא לגרום לעוד רכבים לעלות על הכביש. כרגע יש לנו רק את קו 19, אבל אלה לא אותן תחנות, ולראיה הוא אף פעם לא היה מרכזי כמו קו 129. אני ממש מקווה שמישהו שם יתעורר ויחזיר את הקו. אני יודעת שיש כמה נוסעים שרוצים לארגן מחאה, אבל זה קצת מורכב, כי אין ממש קשר בין כולם, נקווה שזה יצליח".
נראה כי בזמן שבעיר הילדים זכו לתחבורה נגישה ונוחה, תושבי ראשון לציון יתקשו להתנייד לתל אביב בזמן הקרוב.
מחברת דן נמסר בתגובה: "קו 29 החל לפעול ביום שישי, 16 ביוני במסגרת פעימת חולון שכוללת תכנון תחבורתי חדש למספר רב של קווים. תחנת המוצא של קו 29 היא מסוף אבי האסירים (בדומה לקו 129), בעוד תחנת הקצה שלו היא מסוף וולפסון (לעומת קו 129 שסיים נסיעתו במסוף רידינג). תכנון מסלול קו 29 והקווים הנוספים במסגרת הפעימה הועברו בהנחיות משרד התחבורה לכלל מפעילי התחבורה הציבורית הרלוונטיים. חברת דן מחויבת לביצוע מסלולי הקווים בהתאם לתכנון ולהנחיות משרד התחבורה, האמון באופן בלעדי על תכנון מתווה התחבורה הציבורית ככלל, ובפרט על מסלולי קווי האוטובוסים".
קווים נוספים שבוטלו:
קו 75
של אגד
קו 76
של אגד
קו 2 של מטרופולין (שבמסלול שלו יפעלו קו 22 של מטרופולין וקו 95 של אגד)