בדד, בלי כסף וללא מבקרים. האסיר בצלאל עורקבי הוא אחיו של זוהר ארגוב הזמר המנוח, הכלוא על קטטת דקירות בתל אביב. כעת הוא מעיד על עצמו שהוא "הומלס" בכלא, וכי אין לו אפילו מי שיבקר אותו.
2 צפייה בגלריה
כלא השרון
כלא השרון
כלא השרון. בקשתו תישקל
(צילום ארכיון)
הזמר האגדי זוהר ארגוב נולד עם שם המשפחה עורקבי, אותו שינה לשם הבמה ארגוב. אבל אחיו בצלאל נשאר לשאת את שם המשפחה הזה והוא עבריין מוכר מאוד עם עבר עשיר בעבירות אלימות, סמים רכוש ועוד. עורקבי בן ה־63 עצור עתה על מקרה קשה שאירע לפני שנתיים בגינה ציבורית בדרום תל אביב, בו דקר שוב ושוב במספריים הומלס שאיתו גנב טלפון סלולרי בראשון לציון. ההומלס זעק לעזרה וביקש מעורקבי לחדול ממעשיו, אך זה נטל אבן גדולה והטיח אותה בפניו ובראשו מספר פעמים.

קראו גם:

גרסתו במשטרה היתה אז רוויה סתירות. הוא טען שאינו זוכר הרבה מהאירוע, התחמק מלהשיב לחלק מהשאלות וסיפר כי חברו מעורער בנפשו. עם זאת, עורקבי אמר לחוקריו כי "מדובר בבן אדם זבל, זה בן אדם שמגיע להרוג אותו".
בימים אלה מרצה עורקבי את מאסרו על תיק הדקירות הזה והוא מצליח לפרנס את עצמו בשכר עבודה בכלא בממוצע של 300 שקלים לחודש, שמשמשים לקניות בקנטינה. לאחרונה פוטר עורקבי מעבודתו בכלא, לדבריו בגלל שהתלונן על כאבים בגבו.

2 צפייה בגלריה
בצלאל עורקבי
בצלאל עורקבי
בצלאל עורקבי
(צילום מסך)

"אני חייב את העבודה הזאת, כי אין לי ביקורים ואין מי שיעזור לי במהלך המאסר הזה", מעיד עורקבי על עצמו שהוא "הומלס" בכלא. את בקשתו הגיש עורקבי יחד עם כרטיס האסיר שלו, ממנו עולה שמה שנשאר לו בחשבון, הם 3.30 שקלים.
מקומות העבודה הספורים והמוגבלים שקיימים בבתי הכלא הם כאמור מוצא אחרון ללא מעט אסירים כמו עורקבי, להשיג קצת כסף, בגלל נסיבות חיים שיצרו מצב שבו אין להם מי שיסייע להם ויפקיד להם כסף בחשבון האסיר שלהם.
פנייתו של עורקבי מצויה בידי פיקוד כלא השרון, שם הוא כלוא בימים אלה, ובתקופה הקרובה גם תתקבל התייחסותם ונכונותם לשקול את בקשתו של עורקבי.