התיק הפתוח של חיסול ברוך בורוכוב: מיום ראשון השבוע בצהריים, שוחרר העבריין הרמת גני ניר ראובן מכל מגבלה שהייתה עליו לאחר שהמשטרה הכריזה שהוא נעצר עם חזרתו ארצה לאחר שיצא ללא רשות מגבולות הארץ, למרות שהדבר נאסר עליו בגלל חשד למעורבות ברצח ברוך בורוכוב.

הטיסה


לפני שבועיים צפצפו הניידים של הכתבים הפלילים עם הודעה משטרה בדבר מעצרו של העבריין ראובן כחשוד במעורבות ברצח ברוך בורוכוב בראשון לציון, אותו חיסול שעד כה כשלו החוקרים בפיענוחו. במשטרה חשדו כי ראובן בן ה-33, המקורב מאוד לעבריין העל יוסי מוסלי, קשור לפרשה.


3 צפייה בגלריה
ברוך בורוכוב
ברוך בורוכוב
ברוך בורוכוב. חוסל במיטתו
(צילום: מתוך הרשת החברתית )

יום קודם ליציאתו מהארץ, ראובן עוד נחקר ביחידת הפשעים הבינ"ל של המשטרה, בלהב 433, כמעורב חשוד בחיסולו של בורוכוב במיטתו בביתו בראשון לציון. למחרת חקירתו, ראובן ואשתו כבר התייצבו בשדה התעופה לחופשה בת כמה ימים בסלוניקי יוון.
חוקרי היחב"ל סיפרו שראובן עם מעצרו הפקיד את דרכונו ונאסר עליו לצאת מהארץ. אך בדלפק הנפקת הדרכונים בשדה התעופה הוא הצהיר כי הדרכון אבד לו והנפיק לעצמו חדש.

המעצר


ראובן עצמו נעצר בשדה התעופה במקרה, מאחר ובכדי לא להזדהות במסופון הכניסה והיציאה, הוא נכנס אחרי נוסעים שכבר העבירו את כרטיסם. אך בחזרתו לארץ, הבחין במעשיו בקר גבולות שהזעיק את המשטרה, ורק כך זה רק נודע ליחב"ל.

קראו גם:

על פי פרסומי עבר, כבר שהיה ניר ראובן בן 26 הוא נעצר במסגרת מבצע מעצרים גדול ראוותני של המשטרה כנגד ארגון הפשע של משפחת מוסלי. זאת כאשר בכיר העצורים אז היה יוסי מוסלי בעצמו, יחד עם עוד 19 ממקורביו, ובהם, כאמור, ראובן.

3 צפייה בגלריה
זירת הירי בראשון לציון
זירת הירי בראשון לציון
זירת הירי בראשון לציון
(צילום: דוברות המשטרה)

כמה שנים לאחר מכן הפכו ניר ראובן יחד עם אחיו ציון, ליעדים מרכזיים של היחב"ל בפרשת סחיטה והוא נעצר על ידי המשטרה, בין היתר בגלל הקירבה של האחים לעברייני משפחת מוסלי - אותו ארגון פשיעה שהמשטרה מנסה לפרק כבר עשרות שנים. כידוע, שמו של ארגון זה נקשר רק לאחרונה לשני תיקי חיסולים מהדהדים ובהם בין השאר תיקי הרצח של בורוכוב בראשון לציון, ושל ליאור גרינברג מחולון.
ניר ראובן כאמור כבר היה בחופשה ביוון וסיים את מעצר הבית, ומהשבוע בצהרי יום ראשון, ראובן חזר להיות פנוי לחזור לעיסוקיו. גם היחב"ל בלהב 433 ממשיכים בעיסוקיהם, כאשר אחת המשימות העיקריות תהיה לנסות להמשיך לפענח את החיסול בראשון לציון.