העבריין ליאור גרינברג, שחוסל הלילה (יום ה') על המדרכה בשכונת קרית פנחס אילון בחולון, היה דמות משמעותית ומרכזית עבור המשטרה, שלא ממש הצליחה לחדור את ההתארגנות שלו ושל חבריו הטובים שגדלו איתו בעולם הפשע של השרון. אבל מה אומר החיסול שלו?
4 צפייה בגלריה
החיסול בחולון
החיסול בחולון
החיסול בחולון
(צילום: פרטי)
במלחמות ארגוני הפשיעה בישראל התחולל הלילה זעזוע משמעותי. גרינברג, שחוסל הלילה, היה מקורבו של העבריין אביאל וואהל מהרצליה, איתו גדל והתקדם בעולם הפשע עקב לצד אגודל. גרינברג וחברו וואהל היו מואשמים בעבר בתיק רצח משותף של העבריין בר כהן בחולון, אך כתב האישום נגדו גרינברג נמחק והוא זוכה.
מדובר בחבורה של מספר חברים שגדלו באזור השרון, אבל השמות שלהם מוכרים יותר דווקא בערים חולון ובת ים. בעבור ארגוני הפשע, מדובר באזורים שמהווים מוקדים קורצים להרבה מאוד כסף מפרוטקשן, בטים (הימורים) והלוואות לצידם וכמובן סמים.

4 צפייה בגלריה
החיסול בחולון
החיסול בחולון
החיסול בחולון
(צילום מסך: מצלמת אבטחה)

החיסול הלילה בחולון בוצע מטווח אפס ועם וידוא הריגה. המחסלים ידעו שהם לא משאירים את גרינברג חי, אלא רק מת. הבוקר, עם היוודע דבר חיסולו של גרינברג, לא היה אחד שלא תפס את הראש. "הרצח הזה של ליאור יפתח את הכל. זה הרצח הכי משמעותי", הסביר הבוקר מכר של גרינברג, שמעריך שכעת תבוא הסלמה.
ארגוני הפשיעה והעבריינים המקורבים לעברייני משפחות מוסלי ושל עבריינים המזוהים עם העבריין ערן חייא הם חלק מקרב הדמים הארוך שמתחולל ברחובות ערי מרכז הארץ ויש ביניהם קשר, אך הם נופלים בין הכסאות במשטרה. שכן, חלק מהארועים מתרחשים בחולון ובת ים, שבשליטת מחוז ת"א של המשטרה, ובחלקם בראשון לציון בשליטת מחוז המרכז.

4 צפייה בגלריה
פיצוץ רכב בראשל"צ
פיצוץ רכב בראשל"צ
פיצוץ הרכב בראשל"צ
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

מלחמות החיסולים ומטעני החבלה הרבים שהתפוצצו בגזרה הזו בתקופה האחרונה הוכיחו שהמשטרה מתקשה להפגין שליטה בשטח. בשבועיים האחרונים התפוצץ רכב עם מטען בשכונת נאות סיני בראשון לציון. ואילו החיסול ביום שני השבוע בראשון לציון של ברוך בורוכוב מכנופיות חולון הועבר לחקירת היחב"ל של להב 433.

קראו גם:

רמת הביצוע הנועזת של חיסול בורוכוב כבר הותירה רושם בעולם הפשע, אבל החיסול היום של גרינברג הוא לא פחות ממטלטל. הגזרה הזו, של חולון בת ים וראשל"צ, עוד לא אמרה את המילה האחרונה בסכסוך הזה.