בשנים האחרונות, ועל רקע מגפת הקורונה שהביאה עימה גם משבר כלכלי, החליטו ערים שונות בישראל לוותר על מופעי הזיקוקים המסורתיים של יום העצמאות.
2 צפייה בגלריה
זיקוקים בשמי העיר
זיקוקים בשמי העיר
זיקוקים בשמי העיר
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
שאלה זו עלתה גם לדף הפייסבוק של "מיינט ראשון", גררה תגובות רבות ומצאה את התושבים חצויים בדעותיהם. "האם צריך לקיים ביום העצמאות מופע זיקוקים בראשון לציון?", נשאלו הגולשים, והתשובות היו רבות ומגוונות.
2 צפייה בגלריה
משאל "מיינט ראשון"
משאל "מיינט ראשון"
משאל "מיינט ראשון"
(צילום: מסך)
"אפשר לבטל ולהתחשב בכלבים ובכל מי שנבהל", כתבה אילה הראל, שהצביעה בעד ביטול הזיקוקים. גם יפה לוי הצטרפה לדעתה וכתבה: "מיותר לבזבז על זיקוקים ובמות בידור. בתקופה קשה כזו תעבירו את הכספים לניצולי שואה, לזקנים ולילדים תושבי העיר שזקוקים לכך".
אלי יחזקאל היה גם הוא בעד הביטול, מתוך התחשבות בבריאות הנפש של הפוסט־טראומתיים, שרעשי הנפץ גורמים להם לחרדות.
הדעות, כאמור, היו חלוקות, ולצד המתנגדים היו גם רבים שביקשו לראות את מופעי הזיקוקים בשמי ראשון לציון. "למה לבטל את אחד מסימני השמחה? מסורת לא מבטלים", הסביר רותם קהלני בפשטות. דוד קרייב הצביע בעד, וקבע שאם יש הזדמנות לשמוח, אסור למנוע אותה.
גם איציק בקר זעם על עצם המחשבה לבטל, וכתב: "פעם בשנה זיקוקים לא יקרה כלום. ילדים מחכים לזה ומדובר בחלק מהחגיגות. תפסיקו להרוס הכל בשם איכות החיים של בעלי החיים ובשם בזבוז כספי הציבור. מספיק הרסתם לילדים את מדורות ל"ג בעומר, אז מה נסגר איתכם? שכחתם שהייתם ילדים וגם אתם חיכיתם לזיקוקים?".
כמובן שלצד הזיקוקים ישנן גם במות הבידור ומופעי הזמרים המפורסמים. גם לגבי זה נשאלו הגולשים את מי היו רוצים לראות על במות הבידור בעיר.
עשרות תושבים השיבו לסקר, ובין השמות הפופולריים עלו חנן בן ארי, רביב קנר, רותם כהן, זהבה בן, עדן בן זקן, שרית חדד, רן דנקר, איתי לוי, הראל סקעת, שירי מימון, יהודה פוליקר, שפיטה ועוד. גם שמו של אייל גולן הוזכר, לחיוב ולשלילה.
"אייל גולן האחד והיחיד יודע לעשות שמח, וזה מה שאנחנו צריכים בעצמאות", הגיב אחד, בעוד אחר השיב בפשטות: "רק לא אייל גולן".
אולם בין ההצעות לאמנים מוכרים, חזרה על עצמה תשובה ברורה אחת: תנו במה לאמנים מקומיים, את הכסף תנצלו לצרכים אחרים. "לא צריך זיקוקים. תנו את הכסף לקשישים, לחינוך ולעסקים מקומיים", השיב אחד המגיבים.