מתפללי בית הכנסת "אברהם אבינו", אחד מבתי הכנסת הוותיקים ביותר בראשון לציון נדהמו לגלות שגנבים נכנסו באישון לילה ורוקנו את קופות הצדקה שלהם. "תחושת הביטחון שלנו נפגעה, מתפללים חוששים כבר להגיע לפה כי מסתובבים באזור טיפוסים לא נעימים", מספר חיים כהן, גבאי בית הכנסת.
בית הכנסת "אברהם אבינו" הוא כבר חלק מהנוף המקומי של שכונת רמב"ם בשל היותו אחד מבתי הכנסת הוותיקים ביותר בראשון לציון והקמתו בשנת 1952. השבוע נקבעה נקודת ציון היסטורית בקורות החיים של המקום ולא לחיוב - פורץ נכנס לתחומי בית הכנסת ושדד את קופות הצדקה שהיו בו. "אני גבאי בית הכנסת עשרות שנים וזאת הפעם הראשונה שדבר כזה קורה", מספר כהן, "בשבוע שעבר הגעתי מוקדם בבוקר בכדי לפתוח את בית הכנסת עבור תפילת שחרית, מעשה שאותו אני עושה על בסיס יום יומי כבר שנים רבות. בשלב ההכנות לתפילה שמתי לב שקופות הצדקה ריקות. שאלתי את מי שאחראי על הקופות אם יכול להיות שהוא הגיע בלילה כדי לרוקן אותן והוא ענה לי שזה לא יכול להיות שהן ריקות כי הוא עזב את בית הכנסת אתמול כשהן היו מלאות ועוד לא הספיק להוציא מהן את המטבעות.
1 צפייה בגלריה
מתפללים בית כנסת - תמונת פייסבוק
מתפללים בית כנסת - תמונת פייסבוק
"אין לנו תחושת ביטחון"
(צילום המחשה: shutterstock)
קראו גם:
"אחר כך ירדתי לקומה התחתונה של בית הכנסת ושם ראינו שהדלת פרוצה ובנוסף גם הורידו סורגים של אחד החלונות שדרכו נכנסים, עקרו את הסורג, שברו את החלון ואז כבר היה ברור שפרצו את בית הכנסת וגנבו את הכסף של קופות הצדקה.
בכמה כסף מדובר בערך?
"אני לא יודע בכמה כסף מדובר אבל הן היו מלאות", אומר כהן ומוסיף, "אין לנו יותר תחושת ביטחון, אנחנו חיים בפחד. מסתובבים ליד בית הכנסת טיפוסים מפחידים, אני כבר לא יודע מי מסתובב שם. לפחות אני יכול להתנחם בכך שלא נגעו בספרי התורה שהם מאוד יקרים".
פניתם למשטרה?
"עדכנתי את הבעלים של בית הכנסת וזה עכשיו עניין שלו. אם הוא ירצה ללכת למשטרה זה כבר עניין והחלטה שלו".
פרנקו, תושב העיר שבית הכנסת נמצא בבעלותו החליט בשלב זה שלא לפנות למשטרה. "עם כל הצער שבדבר אני לא נותן אמון בעבודה שלהם. יש לי ניסיון מר מהעבר לגבי מקרה אחר שהם לא טיפלו בו ולכן אני לא תולה תקוות גדולות שהם יידעו לטפל גם הפעם. תיקנו את הנזק שנגרם לבית הכנסת ונקווה שזה לא יחזור שוב על עצמו".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון