פחות משבוע לאחר שהעבריין הבכיר עודה קוטייר נשלח לרצות עונש מאסר של 18 שנים על עבירות של סיוע לרצח ונסיון רצח, נעצר אתמול (שני) עמרם (עמי) בוסי, המוכר כעבריין בעל מעמד בכיר ביותר בארגון הפשע של משפחת מוסלי, בחשד למעורבות באותו רצח. מה שעומד מאחורי המעצר הזה הוא סיפור מפותל שחושף את הקרביים של עולם משפחות הפשע בישראל.
2 צפייה בגלריה
עמי בוסי והמעצר
עמי בוסי והמעצר
עמי בוסי והמעצר
(צילומים: מוטי קמחי, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים)
קוטייר הורשע, בין השאר, לאחר שהודה בסיוע לרצח של אביחי וקנין בטיילת של בת ים בחודש פברואר 2017. וקנין היה הנהג של העבריין יעקב (יענקל'ה) אמסלם. המחסלים, שאחד מהם הפך לעד המדינה כנגד קוטייר (ועל כך בהמשך), עקבו אחרי וקנין ואמסלם, כאשר מהירי שביצעו על הרכב, וקנין נהרג.
אמסלם כאמור לא עניין את קוטייר, אבל הוא הודה שהיה מעורב בסיוע לרצח הזה, ומחקירת המשטרה עלה כי הוא עשה זאת כקבלן ביצוע בלבד. מצד שני, ההערכה במשטרה היא כי בעלי המוטיבציה הגדולה ביותר לחסל את אמסלם, היו בני בריתו של קוטייר וחבריו, עברייני משפחת מוסלי.
זאת מאחר ואמסלם, עבריין מוכר ואלים, הוא גיסו (נשוי לאחותו) של העבריין בן סוטחי, אשר נרצח לפני שלוש שנים בבית קפה במקסיקו, בעקבות סכסוך מקומי עם ארגון פשע מקסיקני, שחשד בו שהוא עוקץ מהם כספים. חיסולו של אמסלם שהיה המקורב ביותר לסוטחי, היה פוגע לא רק בארגון הפשע שלו, אלא גורם לו גם לפגיעה אישית ומשפחתית.
סוטחי, משכונת כפר שלם בתל אביב, היה האויב הגדול ביותר של עברייני משפחת מוסלי משכונת התקווה הסמוכה. בין השניים ניצתה מלחמה אלימה ועקובה מדם.
קראו גם:

למה נעצר בוסי?

כאמור אחד השותפים לרצח אביחי וקנין, שהפך לעד מדינה, הפליל את קוטייר ונדון לתקופת מאסר לא קצרה על רקע מעורבותו. אלא שכעת הוא מוציא לפועל, לדברי גורמים עבריינים, את המהלך הבא: בניסיון לשפר את תנאי כליאתו ואורך מאסרו, הוא מנסה להפליל מעורבים נוספים במותו של וקנין, ולהשלים למשטרה את החלק החסר בפאזל של חשיפת הגורמים שהזמינו את החיסול של אמסלם (במהלכו נהרג וקנין).
המעצר של בוסי כעת, על רקע החשד למעורבותו ברצח של וקנין, הוא מעצר מטלטל ביותר בעולם הפשע בכלל, ובקרב עברייני משפחת מוסלי בפרט. לפני כעשור כבר ייחסו במשטרה ובפרקליטות לבוסי כוח כה רב, שגם מהכלא הוא הצליח להוציא הוראות והנחיות בפרשה שעירבה פקידים בעיריית תל אביב.
בשלב ראשוני נעצר בוסי לארבעה ימים, אך נראה שהעיתוי של המעצר, הרקע והחשד, מעלים כעת חששות כבדים בקרב לא מעט עבריינים שכבר שנים רבות מוגדרים יעדים משטרתיים.
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון