פעילי סביבה ותושבים מראשון לציון, נס ציונה והאיזור כולו העלו השבוע הילוך במאבקם נגד הקמת מפעל האשפה בשפד"ן, רגע לפני הדיון בנושא בבית המשפט העליון.
1 צפייה בגלריה
"חייבים להיאבק". הפגנה נגד הקמת המפעל
"חייבים להיאבק". הפגנה נגד הקמת המפעל
"חייבים להיאבק". הפגנה נגד הקמת המפעל
(צילום: פרטי)
חברי עמותת "תושבי ראשון לציון, גן רווה ונס ציונה למען סביבה נקייה ממפעלים מזהמים", נאבקים נגד הקמת המפעל להטמנת פסולת, בטענה כי המקום יזהם את כל האיזור ויפיץ גזים רעלים בהטמנה ובשריפה של הפסולת.
את העמותה מובילים אורנית משה, אמיר נוי וגלית ינקוביץ', ובימים אלה הם מארגנים הפגנות במיקומים מרכזיים בארץ, ואף נפגשו השבוע עם מנכ"ל עמותת אדם טבע ודין, עו"ד עמית ברכה, וחבריו לאירגון, עמיעד לפידות וד"ר אריה ונגר.

קראו גם:

"מטרת הפגישה היא לרתום גם אותם למאבק נגד הקמת מפעל למיון אשפה והפיכת האיזור למפרץ חיפה מספר שתיים", אומרת משה. "בשיחה הוסבר כי בעיית ההטמנה בישראל אכן זקוקה לפתרון, אך יש לדאוג שהפתרון לא יפגע בתושבים. יצירת בעיה של זיהום אוויר וגרימת תחלואה לחצי מיליון תושבים איננה פתרון ראוי. המפעל המתוכנן לא יפתור את בעיית ההטמנה, אלא יגרום להחמרת הסבל של תושבי האיזור, שכבר כיום סובלים מהשפד"ן ומתקני ההתפלה, ויש כוונה להקים בנוסף תחנת כוח באותו מתחם.

צפו בהפגנה ליד ביתו של ראש עיריית ראשל"צ רז קינסטליך >>>


התושבים, המיוצגים על ידי עו"ד גלעד ברנע, יצאו למאבק למרות שגם העירייה מתנגדת להקמת המפעל במצבו הנוכח ומהווה צד בהליך המשפטי. "מפעל מיון אשפה מסוג זה לא צריך לקום בכלל", אומרת משה. "במהלך הפגישה נבחנו חלופות בעניין המפעל בסיוע העמותה, בהתאם להחלטת בית המשפט בהמשך. יצאנו מחוזקים מהפגישה, מתוך אמונה שחברי העמותה יסייעו לנו במאבק בערוצים השונים. אנחנו מרגישים שבכל שלב במאבק המשפטי, ראשון לציון מפסידה, ולכן חשוב לנו להילחם בשם התושבים. זה לא שאנחנו לא רוצים את זה בחצר האחורית שלנו מטעמי נדל"ן ואסתטיקה. הבאנו מומחים ויועצים, המקום הזה מזהם, וזה בנוסף למצב הנוכחי, בו תושבים רבים בעיר כבר סובלים מריח רע וצריבה ממתקנים קיימים בשטח.
"בימים אלה מקדמים גם הקמה של תחנת כוח נוספת בשטח. אנחנו, התושבים, חייבים להיאבק בזה. אנחנו קוראים לכל תושבי הסביבה להצטרף אלינו".