בעמותת "יד לדל" בראשון לציון נערכים לעומסים לקראת ראש השנה בתקווה לגייס מספיק כסף לשולחן החג בימים בהם התרומות הולכות ומתמעטות.
2 צפייה בגלריה
מקרר ריק
מקרר ריק
מקרר ריק
(צילום המחשה: shutterstock)
מיזם "לשמחם ולשבעם" של עמותת "יד לדל" בראשון לציון מחלק מאות תווי מזון עבור מי שמתקשה כלכלית לקיים את החגים. העמותה פועלת במשך כל ימות השנה ומסייעת למאות משפחות מהעיר להתקיים בכבוד. "המטרה שלנו היא להביא שמחה ושובע לבתי נזקקים", מספר יו"ר העמותה, יאיר מורטוב (55).

קראו גם:

בעבר נהגה העמותה לחלק אוכל חם לבתים. "בהוראת הווטרינר העירוני הפסקנו לעבוד עם מזון מבושל, הטיפול באוכל מאוד מורכב כי הוא דורש בקרת איכות קפדנית, אז הוחלט לעבור לתווי מזון. אנחנו עובדים יחד עם הרווחה בעירייה, אבל יש לנו מגוון אוכלוסיות, זה כבר לא רק שכונות קשות ומשפחות רווחה, היום יש גם אנשים בעלי נכסים שפתאום לא עומדים בתשלומי המשכנתא ואיבדו הכל ברגע, אנשים שבעבר חיו בנוחות, היום לא מצליחים להניח אוכל על השולחן. המטרה שלנו היא להגיע גם לאלו שלא צועקים לעזרה. אנחנו מגיעים אליהם הביתה ונדהמים לגלות מקרר ריק.
"בעמותה כ-300 נתמכים באופן שוטף, אך לקראת חגי תשרי אנו רואים שהמספרים קופצים ואנחנו צריכים להיות מוכנים לזה. לצערי עם העלייה במספר הנזקקים כך יש גם ירידה חדה בתרומות, הציבור שבע כי תמיד פונים ומבקשים עזרה וגם מי שיש לו חושש לקראת החגים".

2 צפייה בגלריה
 יאיר מורטוב ׀
 יאיר מורטוב ׀
יאיר מורטוב. אנשים זקוקים לעזרה
(צילום: פרטי)

עמותת "יד לדל" נוסדה בשנת 2012 ולאחרונה קיבלה את מגן ראש העירייה לעמותות. היא נמצאת בגדילה מתמדת ומורטוב עצמו קיבל את מגן שר העבודה למתנדבים מצטיינים על פועלו הרב.
"גדלתי בעיר ראשון לציון והקדשתי את חיי לרווחה, אני מגיע ממשפחה כזאת. סבתי היתה אחות במרפאת מנסבך בחולון וסייעה לחולים, סבי היה הקונסול הכללי הראשון של פולין בישראל אחרי המלחמה ופעל רבות עבור ניצולי שואה. בכל שנה אני משתדל לא לחשוש שלא נצליח להגיע ליעד, אבל אף פעם אסור להבטיח, כי תמיד יש סיכוי שלא נצליח לעזור לכולם".
תרומות ניתן להעביר לבנק אוצר החייל סניף 392 מ.ח.096021 על שם עמותת יד לדל ראשון לציון.