מי שגולש ברשתות החברתיות או נמצא בקבוצות הוואטסאפ העירוניות, לא יכול שלא לשים לב לתלונות ההולכות וגוברות של תושבים על ניקיון העיר.
כעת מתברר שהתלונות לא נולדו יש מאין, וקבלן ניקיון שעבד עם העירייה פשט את הרגל ונאלץ להפסיק לתת שירותים. "הכנסנו מישהו חדש שזכה במכרז וגם הוא התברר כלא מתאים, ועכשיו אנחנו פועלים להעסיק קבלן אחר", מספר גורם עירוני.
1 צפייה בגלריה
(פחי הזבל בראשון לציון | צילום ארכיון: אבי מועלם)
קראו גם:
מדי יום עולות בדפי הפייסבוק השונים של תושבי העיר תמונות של ערימות אשפה בפינות שונות, בדגש על מזרח העיר.
גם קבוצות וואטסאפ של העיר הופכות ליותר ויותר ממוקדות בעניין הזה, והשבוע התבררה הסיבה לכך.
"היה קבלן שעבדנו איתו והוא פשט את הרגל, ולכן הכנסו מישהו אחר שהיה אחריו במכרז", מספר גורם עירוני. "היה לנו איתו ניסיון לא טוב בעבר, אבל בכל זאת הוא נכנס. אחרי תלונות של תושבים עשינו עליו ביקורת וגילינו שהוא לא נותן את השירות שהוא התחייב עליו. הוא לא הביא מספיק כוח אדם ולא הביא מספיק רכבים, וזה בא לידי ביטוי בניקיון מזרח העיר. בעקבות זאת הוא נקרא לשימוע ולפסילה, וזה אמור להתרחש בקרוב מאוד. עכשיו יש את החברה הבאה בתור שזכתה במכרז, אבל גם איתה יש ניסיון עבר לא טוב ולכן נצטרך לקרוא לקבלן קודם ולעשות איתו תיאום ציפיות כדי לדעת מה אנחנו מקבלים ושהוא יכול לעמוד במשימות".
חבר ועדת המכרזים העירונית, חבר המועצה איציק אבשלומוב, אישר את הפרטים והוסיף: "אנחנו נכנסים לתוך הקרביים של קבלני הניקיון ונעמוד איתם על המקח כדי לקבל את התמורה הראויה, ונוודא שכל קבלן שיזכה וייתן לנו שירות יעשה זאת כפי שהתחייב בתנאי המכרז. נעשה זאת בתחילת עבודה של כל קבלן וגם נבדוק אותו באופן יסודי.
"לצערי, הקבלנים עושים מה שבא להם ונמאס לנו לקבל תלונות, ולכן נדאג שהם יעבדו לפי הדרישות הבלעדיות שלנו".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון