שתי צעירות יצאו לפני כחודש ל"זאפה" לייב פארק בראשון לציון כדי ליהנות עם עוד 12 אלף איש מהופעה של אביב גפן. מההופעה הן נהנו, אבל מהשתייה הרבה פחות. כעת הן מגישות נגד המקום תביעה ייצוגית על סך שישה מיליון שקלים.
1 צפייה בגלריה
הופעה של אביב גפן בזאפה לייב פארק
הופעה של אביב גפן בזאפה לייב פארק
הופעה של אביב גפן בזאפה לייב פארק
(צילום: יאיר שגיא)
קראו גם:
בתחילת חודש יולי הגיעו השתיים ללייב פארק, שם ערך אביב גפן את קונצרט הרוק המסורתי שלו. בשלב מסוים פנו השתיים לבר במקום ורכשו שליש בירה, אך חשו שמדובר בכמות קטנה יותר על פי נפח הכוס. בגלל התחושה רכשו השתיים כוס בירה נוספת כשהפעם הן מקפידות לברר עם המקום שאכן מדובר בכמות של שליש בירה, כלומר 330 מ"ל. בתום ההופעה בדקו השתיים את הכמות שמכילה הכוס וגילו שהתחושה שלהן היתה מוצדקת והכמות הכילה פחות מ־300 מ"ל.
כדי לבדוק שלא מדובר בתקלה חד־פעמית חזרו השתיים ללייב פארק כשבועיים לאחר מכן, להופעה של ליאור נרקיס ורכשו שוב בירה כאשר גם הפעם נאמר להן שהכוס מכילה שליש בירה, אך בפועל, כך הן טוענות, היא הכילה 277 מ"ל, וגם במקרים אלה היא לא מולאה עד הסוף.
בעקבות כך פנו השתיים לעו"ד ניר סמוגורה ונוכח הממצאים הוחלט על הגשת תביעה ייצוגית.
על פי התביעה, הנזק האישי שנגרם לכל אחת מהן עומד על 8.4 שקלים ובחישוב נזק קבוצתי שאירע למבקרים במקום בשבע השנים האחרונות עולה כי מדובר בכמעט שישה מיליון שקלים, סכום שאותו הן תובעות כעת מבעלי המקום.
"בהתחלה חשבנו שאולי זה מהלך יזום ושיש הצדקה לתביעה ייצוגית", מסבירות השתיים, "אבל אחרי שראינו בהופעה השנייה שבה השתתפנו, שהכוסות היו אפילו קטנות יותר, היה לנו ברור שיש פה משהו מכוון שמצדיק תביעה בשם כל מי שנכח בהופעות במקום".
מקבוצת זאפה נמסר: "עם קבלת הבקשה לתביעה פנתה זאפה אל ספק שירותי הברים המפעיל את הבר במתחם לבדיקת הטענות. נוכל להשיב עם קבלת הממצאים. יודגש כי מדובר כאמור בספק חיצוני אשר מפעיל בר במתחם של מועדון הזאפה".