דרישה מבעלי מסעדת "סטלה ביץ'" בחוף העירוני של בת ים להסיר גדר שקיימת 15 שנה, גררה תגובה חריפה של הבעלים, יוני עזרא, שחשף את תלוש השכר של מנכ"לית חברת חוף בת ים.
2 צפייה בגלריה
"סטלה ביץ'" אחרי הריסת הגדר
"סטלה ביץ'" אחרי הריסת הגדר
"סטלה ביץ'" אחרי הריסת הגדר
(צילום פרטי)
קראו גם:
הכל החל כאשר בחודשי החורף נשברה גדר הבמבוק של המסעדה הוותיקה, ועזרא החליף אותה במשטחי עץ עמידים וחזקים יותר.
זמן קצר לאחר מכן קיבל קנס מהעירייה, ולאחר מכן איום בהריסה, שניתן על ידי יחידת האכיפה הארצית הממונה על האכיפה באיזור והיא זאת שקובעת בנושא הריסה.
"אחרי הקורונה, שאילצה אותי לסגור את העסק במשך חודשים, נאלצתי לבצע שיפוץ יקר בגלל ההרס מהרוחות ומהזפת", אומר עזרא. "הוצאתי ארגזים של כסף בתקופה הכי קשה. זה שטח שמגודר כבר 15 שנה. הגדר החדשה לא פולשת לשטח נוסף, להיפך, היא צמצמה את השטח שלי כי היא יותר רחבה, אז למה הם נזכרו להתלונן עכשיו?".
הם טוענים שמדובר בשטח ציבורי.
"אז איפה הם היו עד עכשיו? בעבר נזרקו כאן מסוממים והומלסים. בצורה עדינה ויפה הצלחתי לפנות את המקום. במקום מאורה יש שם תאורה, נקי ומסודר. אם הם בעלי השטח, שיטפלו בו וייקחו אחריות. יותר מזה, אם הם בעלי השטח אני דורש החזר על דמי הארנונה ששילמתי על השטח הזה במשך שנים, כי כל הזמן השקעתי בו ותחזקתי אותו".
2 צפייה בגלריה
"סטלה ביץ'" לפני הריסת הגדר
"סטלה ביץ'" לפני הריסת הגדר
"סטלה ביץ'" לפני הריסת הגדר
(צילום פרטי)
כשעזרא הבין שאין לו ברירה, הוא החליט להסיר את הגדר בעצמו ולא להמתין לדיון נוסף בבית משפט או לצו הריסה, זאת לאחר שלטענתו נמסר לו מחברת חוף הים כי אין תקציב להוצאת שמאי שיערוך מדידות במקום ויקבל החלטה מושכלת.
אך לעזרא אין כוונה לוותר לדבריו, ובמקביל לעבודות בשטח והסרת הגדר, הוא גם פרסם את תלוש השכר של המנכ"לית הזמנית של החברה, כאשר על פי התלוש היא מרוויחה 40 אלף שקל ברוטו.
"אין להם כסף לשמאי, אבל יש להם עשרות אלפי שקלים לשפוך מדי חודש על משכורת? העיקר אומרים שהקופה ריקה, אבל אני לא מחלבה שלהם. אני לא מפחד, אני עובד כאן כבר שנים ודורש שייעשה צדק עבורי ועבור כל בעלי העסקים כאן, שלא צריכים להיות כפופים לכל מיני דרישות חדשות".
מעיריית בת ים נמסר: "צו ההריסה הוצא על ידי יחידת האכיפה הארצית שפועלת בכל חופי הארץ, ולא על ידי העירייה. כל אמירה בנוגע לאי הגעת שמאי לאיזור שקרית ומשוללת כל יסוד".
עזרא מצידו טוען, כי את צו ההריסה הוציאה יחידת האכיפה הארצית בתגובה לדוחות שהעירייה הוציאה למקום ומידע שהיא מעבירה, אך בעירייה מתעקשים כי מדובר בהליך שנמשך עוד משנת 2017.