ידיו של ראש מועצת באר יעקב, ניסים גוזלן, היו עמוסות מאוד בחודשים האחרונים לקראת פתיחת שנת הלימודים. הפיתוח והבנייה המואצת ביישוב, שלא מכבר הכריז משרד הפנים כי יהפוך לעיר, מביאים עימם גם המוני תלמידים חדשים למערכת החינוך. "שנת הלימודים תיפתח עם 10,000 תלמידים, כאשר מתוכם אנחנו נקלוט השנה למעלה מ־1,000 תלמידים חדשים במערכת החינוך שלנו", מספר גוזלן בגאווה.
1 צפייה בגלריה
ניסים גוזלן
ניסים גוזלן
ניסים גוזלן
(צילום: אולפן מיינט)
קראו גם:
עם פתיחת השנה ייחנכו חמישה מגרשי ספורט חדשים בבתי הספר, ייפתח מתחם חדשני עבור החינוך המיוחד, ייפתחו 104 גנים חדשים לצד עשרה בתי ספר יסודיים. בנוסף, ייפתח שלב ב' בבית ספר אמירים.
"ניצלנו את התקופה האחרונה כדי לערוך מגוון שיפוצים בכל מוסדות החינוך, השקענו בכך למעלה מ־40 מיליון שקל", הוא מוסיף. לדברי גוזלן, לצד העבודה על פתיחת השנה הנוכחית, כבר נערכים במועצה קדימה אל השנה הבאה. "אנחנו בעיצומן של העבודות על הקמת בית ספר חדש על שם יצחק נבון שייפתח בשנת הלימודים הבאה, כמו גם 24 כיתות גן חדשות שיוקמו בשכונת כוכב הצפון".
גוזלן אומר כי לצד הפיתוח המואץ, יש מחשבה גם על הנושאים החינוכיים, "בראש סדרי העדיפויות הצבנו את נושא שיפור הישגי התלמידים וצמצום הפערים שנוצרו בגלל הקורונה, גם לימודית וגם רגשית".
איך אתם נערכים לפתיחת שנה בצל הקורונה?
"תהיה הקפדה גדולה על הכללים. כך למשל נוודא שכל ילד יעטה מסכה גם בשטח פתוח בבית הספר ולא רק בכיתה. בנוסף, אנו מאיצים את נושא החיסונים לבני נוער - השאיפה היא שעד 1 בספטמבר יחוסנו 80 אחוז מבני הנוער. 66 אחוז כרגע מחוסנים".
מה לגבי אנשי צוות חינוכי שמסרבים להתחסן?
"אנשי צוות לא מחוסנים, לא ייכנסו למערכת החינוך ללא בדיקה שלילית מ־72 השעות האחרונות".
* בשיתוף מרכז השלטון המקומי