684. זה מספר מאומתי הקורונה נכון לבוקר ראשון בראשון לציון. מספר שהפך את העיר לאדומה במדד הרמזור, והעלה סימני שאלה לגבי קיום הלימודים בעיר.
1 צפייה בגלריה
מתחם בדיקות קורונה ראשון לציון
מתחם בדיקות קורונה ראשון לציון
מתחם בדיקות קורונה ראשון לציון
(צילום: דוברות העירייה)
אמש (מוצ"ש) פרסם ראש העירייה, רז קינסטליך, הבהרה ובה הודיע כי הלימודים היום (ראשון) ימשיכו כסדרם למעט הכיתות שנשלחו לבידוד: "כלל מערכת החינוך בראשון לציון פועלת כרגיל! למעט בתי הספר ומוסדות החינוך בהם יש כיתות שנכנסו לבידוד - ובבתי הספר הללו כבר הודיעו להורים ולתלמידים הרלוונטיים", הודיע קינסטליך.
עם זאת, למעלה מאלף תלמידים נמצאים כיום בבידוד, ולכן כיתות רבות נאלצות ללמוד מרחוק.
קראו גם:
ומה יקרה בהמשך השבוע? במסגרת המתווה שאושר על ידי שרי הקבינט, ברשויות כתומות ואדומות לא יתקיימו לימודים פרונטאליים בכיתות ז'-י"ב שבהן שיעור המחוסנים קטן מ-70%, אלא בשטח פתוח או בלמידה מקוונת. תלמיד ייחשב מחוסן גם אם קיבל רק את מנת החיסון הראשונה, וזאת למשך 30 ימים מקבלת מנת החיסון הראשונה.
בעוד שלושה שבועות יחולו אותן הנחיות גם על תלמידי כיתות א'-ו' בערים אדומות בלבד.
רשימת היישובים הרלוונטיים למתווה מתעדכנת רק מדי יום רביעי, כך שלעדכון היומי של משרד הבריאות אין השלכה מיידית על הלימודים.
לפי הרשימה שהורכבה ביום רביעי, העיר האדומה היחידה בארץ היא מעלה אדומים. הרשויות הכתומות הן סכנין, קדומים, גבאת זאב, אלעד, ראשון לציון, מעיליא, כפר יאסיף ובאר יעקב. בראשון לציון יש גם רובע אדום - רמז-כצנלסון.
בנוסף, בעקבות העלייה בתחלואה הודיעה העירייה כי כל הפעילויות בהן יש למעלה מחמישים איש יבוטלו לאלתר וזאת עד להודעה חדשה. גם מספר מתחמי הבדיקות, שהפכו לעמוסות במיוחד בימים האחרונים, יעלה. בעירייה הודיעו כי בקרוב יוקמו שלושה מתחמים נוספים.