כתב תביעה שהוגש לבית משפט השלום בראשון לציון חושף מסכת של התעמרות ממנה סובלים כבר שנה שלמה זוג קשישים בשכונת גורדון בעיר. לפי כתב התביעה, האדם ששכר חלק מביתם הפר סעיף משמעותי בחוזה שפוגע בבריאותם, ובנוסף מסרב לשלם או לעזוב.
2 צפייה בגלריה
הבן מירר את חייהם
הבן מירר את חייהם
השוכר ממרר את חייהם
(צילום המחשה: canva)
הסיפור התחיל בצורה שגרתית למדי. זוג קשישים תושבי ראשון לציון השכירו חלק מביתם בשכונת גורדון. במשך שנה שלמה הכל התנהל על מי מנוחות, אך לפי כתב התביעה, כאשר תם חוזה השכירות לא טרח השוכר לחדש אותו או להעביר כסף עבור הדירה או החשבונות. הקשיש ורעייתו ניסו פעם אחרי פעם להגיע עמו להבנות, אך הוא טען כי עקב הליך גירושים הוא עומד לקבל סכום גדול של כסף, ולשלם את חובו בתשלום אחד.

קראו גם:

בשלב מסוים, לפי כתב התביעה, הפך השוכר את עורו, ולא רק שסירב לשלם ולהתפנות מהדירה, אלא גם החליט לנקום בבני הזוג. חרף העובדה שבחוזה המקורי ביניהם נכתב בפירוש שאסור להכניס חיות לדירה, הוא החליט להביא חתול. כשהקשיש ורעייתו הסבירו לו שהם מסתגרים בדירתם על מנת לא להיות במגע עם החתול עקב בעיות בריאותיות, האיש איים כי "ישבור את הידיים והרגליים" למי שייגע בחתול.

2 צפייה בגלריה
חתול רחוב. אף אחד לא ייגע לו באוכל
חתול רחוב. אף אחד לא ייגע לו באוכל
השוכר לקח חתול בניגוד לחוזה
(המחשה: Shutterstock)

בני הזוג החליטו לתבוע, ובחודש יוני 2023 התקבל פסק דין שעל פיו השוכר לפנות את הנכס, ולשלם לתובע שכר טרחת עורך דין ואגרת משפט על סך יותר מ-6,000 שקלים, פסק דין שהתובע התעלם ממנו.
ימים ספורים לאחר מכן הוא ביקש להעביר להם דמי שכירות ולחדש חוזה, אך השניים החליטו שאינם מעוניינים שימשיך להתגורר בביתם, מה שלא גרם לו לעזוב. מאז ועד היום הוא טרם שילם, וממשיך להתגורר בביתם.
כעת הגישו בני הזוג תביעה נוספת ובה הם דורשים ממנו להתפנות, ולהעביר אליהם את הכסף: דמי שכירות על סך 5,300 שקל לחודש, פיצוי של 100 דולר על כל יום עיכוב, חשבונות חשמל, מים וגז, דמי טרחת עורכי הדין והוצאות נוספות. סה"כ הוא נדרש לשלם 175 אלף שקל מהשוכר.
כתב הגנה טרם הוגש.