בימים האחרונים נודע כי בין הילדים החטופים ברצועת עזה נמצא גם יגיל יעקב מניר עוז, ילד בן 12 עם אלרגיה לבוטנים, אשר היה בטיפול ובמעקב במכון האלרגיה במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא בראשון לציון. הערב (חמישי) פרסם דובר הג'יהאד האיסלמי סרטון, ובו מופיעים יגיל יעקב וחנה קציר בת ה-77.
2 צפייה בגלריה
יגיל יעקב
יגיל יעקב
יגיל יעקב
(צילום: באדיבות המשפחה)
פרופ' ארנון אליצור, מנהל מכון אלרגיה, אימונולוגיה וריאות ילדים המשמש גם כיו"ר האיגוד לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית בישראל , פנה לאחר אירועי השבת השחורה לארגוני האלרגיה הבינלאומיים בעולם בבקשה להבעת גינוי והזדהות עם מדינת ישראל, ודורש התערבות של הצלב האדום.
פרופ' אליצור הוציא מכתב בבקשה שיפנו לצלב האדום בדרישה שנציגיו יבקרו את יגיל ויתנו לו מזרקי אפיפן- מזרק מציל חיים לילדים אלרגים. המכתב הועבר באופן אישי לנשיאת הצלב האדום.
מבית החולים נמסר כי, "בנוסף, אנו ממשיכים ללוות את המטופלים שלנו המגוייסים בצו 8 ומשפחות מהדרום שפונו בעקבות הלחימה בייעוץ תמיכה והכוונה מקצועית. בילד עם אלרגיה למזון, יש להקפיד על תזונה שאינה מכילה את המזון האלרגני וכל טעות עלולה תגרום לתגובה שעלולה להיות קטלנית".

2 צפייה בגלריה
יגיל יעקב
יגיל יעקב
יגיל יעקב
(צילום: באדיבות המשפחה)

קראו גם:

פרופ' אליצור: "אני מחזק את ידי המשפחה ונמצא בקשר עם אימו ומבטיח להמשיך ולהיאבק ככל יכולתי לטובת יגיל , ולמען שאר החטופים ככלל. היום 9.11.23 ( חמישי) תיערך הפגנה של הצוותים הרפואיים מול הצלב האדום בתל אביב ואני מתכוון להגיע ולמחות וקורא לכל הצוותים הרפואיים להצטרף אלינו".
אימו של יגיל יצרה סרטון אנימציה מרגש המתאר את שיחת הטלפון האחרונה ביניהם, צפו >>>
הערב (חמישי), כאמור, פרסם הג'יהאד האיסלמי סרטון שבו מופיעים יגיל יעקב וחנה קציר, שנחטפה אף היא לעזה.