בשבועות האחרונים התמלאה הרשת החברתית בסיפורי זוועה על אלימות בין בני נוער, אבל הסיפור הזה מוכיח שאפשר גם אחרת. 150 בני ובנות נוער מראשון לציון ששמעו על ילד בן 13 שחוגג בר מצווה באולם ריק, לא היו מוכנים לעבור על זה בשתיקה, והגיעו לשמח.
2 צפייה בגלריה
בני הנוער הגיעו לשמח
בני הנוער הגיעו לשמח
בני הנוער הגיעו לשמח
(צילום: פרטי)
באחד הימים בשבוע שעבר קיבל מחזיק תיק הנוער והצעירים וסגן ראש העירייה, איתי מתתיהו, מידע כי בערב מתוכנן אירוע בר מצווה לילד באולם אירועים בעיר, אך ברגע האחרון התברר כי רבים מחבריו לא אישרו הגעה, ולמעט בני משפחה קרובים לא צפויים להיות אורחים באולם.
מתתיהו, שבשנים האחרונות לקח על עצמו להילחם בתופעת החרמות, מיהר לפנות בני נוער אותם הוא מכיר במסגרת עבודתו, בין היתר מארגון הנוער "נוער מד"א" ומתנועת הנוער "מכבי צעיר" בעיר, וההיענות הייתה מדהימה.

קראו גם:

בערב האירוע התייצבו לא פחות מ-150 נערים ונערות מתנדבים שמילאו את האולם וחגגו עם הנער במשך שעות ארוכות ושמחות. בני משפחתו של הנער נותרו מרוגשים והמומים, ומי שהביט מבחוץ לא יכול היה לשער שבין הרוקדים השמחים לבעל האירוע יש הכרות קצרה של דקות בודדות.

2 צפייה בגלריה
איתי מתיתיהו
איתי מתיתיהו
איתי מתיתיהו
(צילום פרטי)

"אני גאה בנוער המדהים שיש לנו בעיר, ההתגייסות המהירה שלהם, מראה שהצלחנו להשריש את האכפתיות והדאגה לאחר", אומר מתתיהו שגם שלח לילד בר המצווה סרטון ברכה מחמם את הלב, והוסיף: "חרם זה לא משחק ילדים והדרך לטיפול חייבת להיות רחבה ועמוקה ובשיתוף פעולה בין ההורים, בתי הספר והתלמידים עצמם. בנקודה הזו אנחנו כחברה נכנסים לתמונה. חשוב שנהיה מודעים, נשאל, נתעניין, נביע את עמדתנו ונעשה הכל כדי שמקרים כאלה לא יחזרו. עלינו להיות קשובים. לעזור לילד הנפגע ולטפל בילדים הפוגעים".
באגף נוער וצעירים בעיריית ראשון לציון נפתח בחודש מאי האחרון ״קו החברות״. שנועד להעניק תמיכה ומענה רגשי ראשוני לסובלים מהתופעה בעצמם ע"י בני גילם. הקו פועל בימי רביעי, בין השעות 15:00-17:00, בטל' 072-3927754 על ידי חברי פרלמנט הנוער שעברו הכשרה מיוחדת בנושא, בפיקוח מבוגר מוסמך ובליווי השירות הפסיכולוגי-חינוכי.