הכדורגל הישראלי נפרד השבוע משחקן העבר והמאמן נינו ברגיג, שאימן וזוהה עם הקבוצה הגדולה בתולדות הפועל ראשון לציון בראשית שנות ה-80, שסיימה במקום השישי (הגבוה ביותר של המועדון), כשבחלק לא מבוטל של העונה היא דלקה אחרי האלופה, הפועל ת"א. בן 84 היה במותו.
2 צפייה בגלריה
ברגיג ז"ל. חותם בלתי נשכח על העיר
ברגיג ז"ל. חותם בלתי נשכח על העיר
ברגיג ז"ל. חותם בלתי נשכח על העיר
(צילום: אבי מועלם)

אבא של השחקנים


ברגיג, יליד 1939, אימן לאורך השנים קבוצות נוספות בליגה הלאומית (היום ליגת העל) ובליגה הארצית - הפועל באר-שבע, הפועל ירושלים, הפועל יהוד ובמכבי שעריים. כשחקן זוהה עם הפועל באר יעקב, במדיה שיחק בתפקיד החלוץ ולאורך השנים אף היה האיש החזק במועדון. בנוסף, מילא ברגיג תפקידים שונים בוועדות ההתאחדות לכדורגל.
"נינו ברגיג נפטר וכמו הסתיים פרק בחיי", ספד לו שחקן העבר של אותה קבוצה גדולה של הפועל ראשון לציון והסמל הכדורגל של הכדורגל המקומי, חבר מועצת העיר איתן שלום. "הוא המאמן שהעלה אותי לבוגרים, והוא היה כמו אבא לנו, השחקנים. שמרנו על קשר לאורך כל השנים האלה והוא תמיד יהיה נצור בזכרוני לטובה. שולח את תנחומי ללואיזה ברגיג, לילדים, לנכדים ולכל מי שעצוב ביום כזה, כמוני".
כאמור, ברגיג ייזכר בעיר היין כמי שהוביל את הכתומים (אז האדומים) לצמרת הליגה הבכירה בכדורגל הישראל, כשאימן את הקבוצה המצליחה ביותר בתולדות העיר, שסיימה שישית בטבלה, כשלפניה מדורגות שמשון ת"א, מכבי פ"ת, מכבי יפו, בני יהודה וכאמור האלופה, הפועל ת"א.

2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ראשל"צ ב'הברפלד'. הקהילה בעיר לא מחוברת לקבוצה
אוהדי הפועל ראשל"צ ב'הברפלד'. הקהילה בעיר לא מחוברת לקבוצה
אוהדי הפועל ראשל"צ ב'הברפלד'
(צילום: אבי מועלם)

"התקרבנו מאוד לאליפות", שיחזר אפרים וינמן ז"ל את העונה המיתולוגית ההיא, בהובלת המאמן ברגיג שסיימה עם מאזן של 9 ניצחונות, 14 תוצאות תיקו ושבעה הפסדים (32 נקודות סה"כ), בימים בהם ניצחון זיכה קבוצה ב-2 נקודות ותיקו בנקודה.

קראו גם:

"הפועל ראשון לציון היה אז מועדון מוביל אבל בכל הנוגע לאיזור המרכז עדיין היה נחשב למועדון קטן. בדומה לימים ההם זאת היתה קבוצה שהורכבה משחקני בית, שכל מהם נתן את הלב והנשמה לקבוצה, במגרש ומחוצה לו. איכויות המועדונים אז היו תלויות בכמות שחקני הבית שהם גדלו. מאותה תקופה אני זוכר את המשחק הראשון שלנו בבלומפילד אחרי 40 שנה, וסיימנו שם בתיקו 0:0 לעיני 20 אלף צופים. אבל היו גם נקודות שפל כמו הפסד 7:2 שנה בא עלינו לליגת העל".