תושבי שכונת פרס נובל גילו לפני כשבוע ששכונת המגורים שלהם התמלאה בפסי האטה גבוהים שפוגעים ברכבים שלהם. לטענתם, בעירייה ניסו למצוא פתרון לבעיית הנהיגה המהירה ומירוצי המכוניות אך פתרו זאת ביצירה של בעיה אחרת.
1 צפייה בגלריה
"במקום לטפל בבעיה יצרו בעיה אחרת"
"במקום לטפל בבעיה יצרו בעיה אחרת"
"במקום לטפל בבעיה יצרו בעיה אחרת"
(צילום פרטי)
קראו גם:
כבר זמן רב שתושבי שכונת פרס נובל מתלוננים על תופעת הנהיגה המהירה של רכבים ואופנועים בשעות הלילה. מדובר בבעלי רכבי ספורט או רכבים עם מנוע משופר שמנצלים את הכבישים הארוכים והישרים שיש בשכונה כדי להאיץ ולבלום בחריקת בלמים. התופעה מתרחשת בעיקר בשעות הלילה ורעשי המנוע בשילוב גרירת צמיגים מפריעים למנוחת התושבים. לאחר סיור של גורמים בעירייה ותלונות חוזרות ונשנות של התושבים מצאה העירייה פתרון שגורם לכאב ראש אחר.
"בוקר אחד גיליתי שמישהו בנה "באמפרים", מעין גבשושיות האטה לאורך השכונה, אך זה נבנה ברשלנות", מספר אחד מתושבי פרס נובל. "נסיעה במהירות סבירה מעיפה את הרכב לגובה ומכה בחלק הקדמי של הרכב ולעיתים גם בשלדה. במקום לטפל בבעיה הצליחו לייצר בעיה אחרת".
בעקבות זאת מיהרו התושבים להעביר ביניהם עצומה ובה הם דורשים להסיר לאלתר את פסי האטה. "הבמפרים שהוקמו חדים ואלימים, אנו מרגישים שהם הורסים את מתלי המכוניות גם כאשר מנסים לעבור אותם לאט", נכתב.
מחזיק תיק התחבורה איציק אבשלומוב הצטרף למחאות והגיב: "אני חושב שצריך להשתמש בקפידה בפסי האטה. קיבלנו הרבה פניות של תושבים ונאלצנו לאשר את זה אני הייתי מעדיף למצוא פתרון אחר. אמרתי גם לתושבים שאם יחתימו תושבים רבים נגד הבאמפרים האלה אנחנו נבחן את זה מחדש. גם ראש העירייה הבין בתקופה האחרונה שזה לא הפתרון וצריך למצוא פתרונות אחרים כי אי אפשר לפזר אותם בכל רחבי העיר".
מהעירייה נמסר: "לאור תלונות רבות של תושבי השכונה והאיזור בדבר מירוצי מכוניות בלילה הוחלט לאחר בדיקת גורמי המקצועי ואישור ועדת התנועה בעירייה, על התקנת פסי האטה בגובה 80 ס"מ המתאימים למהירות של עד 50 קמ"ש לפי הנחיות משרד התחבורה. פסי ההאטה הותקנו למען בטיחות התושבים".