מאי קטיראי, תלמידת י"ב במקיף ט' בראשון לציון סופרת כבר את הימים לקראת החזרה לבית הספר, לאחר שקיבלה כבר אתהמנה הראשונה של החיסון נגד נגיף הקורונה. "יש תקווה גדולה עכשיו אחרי החיסון", היא אומרת. "אנחנו צריכים את החזרה לבית הספר, יש לנו בגרויות השנה ובלתי אפשרי להמשיך ללמוד כך דרך הזום".
1 צפייה בגלריה
מיכל מאי קטיראי מקבלת חיסוןועדי
מיכל מאי קטיראי מקבלת חיסוןועדי
מאי קטיראי מקבלת חיסון
(צילום פרטי)
קראו גם:
בשבוע שעבר הודיע משרד הבריאות כי תלמידים בני 16 עד 18 (כיתות י"א-י"ב) יוכלו להתחסן, ומאות בני נוער מראשון לציון ורחובות מיהרו לקבוע תור ולהגיע לאחת מהעמדות שהקימו קופות החולים.
למרות זאת, לא מעט התלבטו, כפי שמעידה קטיראי. "היו חששות לקראת החיסון כי שמענו על זה כל מיני דברים כמו למשל שזה פוגע בפוריות, אבל בסוף הגעתי למסקנה יחד עם אבא שלי שכדאי להתחסן. הוא הסביר לי שבעצם המחלה עלולה להיות יותר מסוכנת מתופעות הלוואי של החיסון ועדיף להתחסן במקום לחלות בה. עשיתי את החיסון בקופת החולים שלי בראשון לציון עם חשש אבל גם עם הרבה תקווה. אני מקווה לחזור בקרוב לבית הספר ולמסגרת הרגילה כי קשה להמשיך בזום. יש חשש שיהיה קשה יותר לעשות את הבגרות כי לא למדנו כרגיל ובטח תהיה לזה השפעה. אנחנו תלמידי י"ב וגם רוצים לחזור כדי לחוות את החוויות של סיום הלימודים כמו הטיול לאילת, המסע לפולין או מסיבת הסיום. כל אלו יתאפשרו רק אם החיסונים יעבדו. לכן רוב החברים שלי כבר התחסנו".
האם התרשמת שבני נוער הקפידו על הריחוק? או שבגלל שצעירים מקבלים את הנגיף באופן קל יותר אז המשמעת היתה רופפת?
"הם שומרים. אני הייתי נפגשת המון עם חברים שלי לפני הקורונה ומאז אנחנו שומרים על מרחק וכמעט לא מתראים. גם רוב החברים שלי שומרים וזה לא קל אחרי שהיינו מתראים כל יום. כולנו מתגעגעים לימים שלפני הקורונה, רוצים כבר לחזור לשגרה, ליציאות עם חברים ולמפגשים בבית הספר".

ההורים חוששים

מנגד, לא כולם ממהרים לנצל את הקידום בתור ולרוץ למרכזי החיסונים כדי להתחסן, כפי שהחליטה בובה לוי, אם לשני נערים בני 16 ו־18. "אני לא מחסנת אותם וגם אני אישית לא התחסנתי. אני לא לוקחת סיכון, בטח לא בשלב הזה. יגידו כל מיני אנשים שאלו השערות, אבל אני והילדים שלי לא עכברי מעבדות. אם אני מסתכלת על כמות המתחסנים בעולם לעומת כמות האנשים בארץ, אני מודאגת, כי אף אחד לא יודע מה יהיו ההשלכות העתידיות. אני מעדיפה לשמור עליהם מפני הקורונה מאשר להתחסן. הם לא יוצאים ולא נפגשים עם אנשים, שומרים על ריחוק באופן מאוד רציני וזה עדיף מבחינתי".

"להפריד מחוסנים ומי שלא"

לעומת ההורים, שחוששים או מסרבים לאפשר לילדיהם להתחסן, יש כאלה שדורשים להפריד בבתי הספר בין תלמידים שהתחסנו נגד הקורונה לבין אלה שלא. "הורים שלא מחסנים מסכנים את כולנו", טוען אב שבתו התחסנה. "החיסון בטוח. נכון שאי־אפשר לחייב, אבל לדעתי מי שלא התחסן צריך לקחת אחריות ולא להגיע למוסד החינוכי".
מנגד, בהנהגת ההורים העירונית טוענים שקשה יהיה להעביר החלטה כזאת. "אנחנו לא יכולים לחייב אף אחד", אומר היו"ר רוני עקירב. "אני את הבת שלי מתכוון לשלוח לחיסון. יש הורים שכועסים על אלה שלא מחסנים את הילדים שלהם אבל אני לא שופט ויכול להבין את החשש של מי שלא מחסנים. אני מציע שנחכה לראות בסוף המבצע כמה בני נוער התחסנו, ואחר כך נדבר על ההשלכות".