אור בקצה המנהרה: שלב נוסף בעבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה שיחל במערב ראשון לציון הושלם. ביום שישי האחרון (12 במאי) הסתיימה כריית מנהרה באורך 720 מטרים בין רחוב לוינסקי לקרליבך בתל אביב, במסגרת הקו הירוק של הרכבת הקלה.
הקו הירוק מחבר בין חולון וראשון לציון בדרום, דרך תל אביב ועד הרצליה בצפון. אורכו 39 קילומטרים, מתוכם 4.5 קילומטרים תת קרקעיים, עם 62 תחנות, מתוכן ארבע תחנות תת קרקעיות.
המנהרה נחפרה במשך ארבעת החודשים וחצי האחרונים. כחלק מאתגר החפירה, קדחה המכונה מעל תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה. לטובת כך הותקנו חיישנים שניטרו 24/7 את תזוזת המנהרות. תוואי היציאה של הקו הירוק של הרכבת הקלה יתחיל מראשון לציון ומשם ימשיך לחולון, דרום ומרכז תל אביב ובהמשך יתפצל לשתי זרועות – זרוע אחת להרצליה פיתוח והזרוע השנייה למרכז העסקים רמת החיל בתל אביב.
רק לפני חודש וחצי החלו עבודות הקמת גשר עילי ארוך המורכב משלושה גשרים שיעברו מעל מסדרון נתיבי איילון ושדורת רוקח בתל אביב, אשר במרכזן תעבור הרכבת הקלה. הגשר יחבר בין אוניברסיטת תל אביב לפארק גני יהושע. הגשר הראשון מבין השלושה, שאורכו כ-210 מטרים, יעבור מעל נתיבי איילון.
הגשר שרוחבו כ-16 מטרים, יכלול מסילה אחת ומדרכה. גשר תחנת הירידים הוא הגשר השני שיתחבר מעל נתיבי איילון ועליו תוקם תחנת "הקו הירוק" של הרכבת הקלה. הגשר שישמש את הנוסעים ברכבת הקלה, יהיה באורך של כ-100 מטרים. הגשר השלישי בתור, גשר רוקח, שימוקם מתחת לתחנת הירידים ויחבר בינה לבין גני יהושע, יהיה באורך של כ-300 מטרים.
צפו והכירו את הקו הירוק >>>
מה יהיה מסלול הקו ואיפה ימוקמו התחנות?
מנכ״ל נת"ע, חיים גליק ציין: "ברגע זה בו אנו עומדים פה, נוסעות הרכבות בקו האדום מתחתינו. נסיעות מבחן שעתידות לפתוח את הקו בקרוב. מדובר באתגר הנדסי מורכב שבו אנחנו כורים מנהרה מעל מנהרה קיימת, בעודה פעילה אופרטיבית ומחושלמת. חפירת מנהרות תת קרקעיות בתנאים מורכבים היא יכולת הנדסית שיש רק לנת״ע, יחד עם הניסיון והידע לביצוע מנהור כפי שצפוי במטרו. נת״ע התמחתה בהנדסה תת קרקעית באיזורים אורבניים".
קראו גם:
באירוע לסיום מנהרת לוינסקי קרליבך, נכחו יושבת ראש נת"ע - מיה ליקוורניק, מנכ"ל החברה - חיים גליק והמשנה למנכ"ל קו ירוק - ענת טוקר אלפרט.