מנוע החיפוש של גוגל, הוא אחד מאמצעי השיווק והקידום היעילים ביותר ברשת, וכלל שדירוג האתר מופיע במקומות מועדפים בדף התוצאות הראשון תחת כל מילת מפתח או ביטוי מפתח הרלוונטי עבורכם, כך תוכלו ליהנות מגידול מתמשך במספר הכניסות לאתר ואף להגדיל את אחוזי ההמרה באתר. כיצד עושים זאת ואיך מקדמים את האתר לדף תוצאות החיפוש הראשון בגוגל? על כך ועוד תוכלו למצוא תשובות בשורות הבאות.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

מה חשוב לדעת על אופן הפעולה של גוגל?

כדי לענות לכם על השאלה איך להוביל את האתר שלכם לדף התוצאות הראשון בגוגל, נדרשת הבנה בסיסית על אופן הפעולה של גוגל. כידוע, מנוע החיפוש של גוגל, מסתייע באלגוריתם מתקדם ומתוחכם מסוגו שתקפידו הוא לסרוק את הרשת בכל רגע נתון, לסווג ולאנדקס את כל סוגי האתרים ולחשב את דירוגם לצורך הופעתם בדפי תוצאות החיפוש בהתאם למילות המפתח וביטויי המפתח בהם עשה שימוש הגולש בתיבת החיפוש הראשית בגוגל. אלגוריתם זה פועל בהתאם למספר גדול של פרמטרים שונים שכל אחד מהם מהווה מדד לקביעת דירוגו של כל אתר ואתר, ולכן, הליך הקידום האורגני בגוגל הוא למעשה שיטת עבודה המנסה להתחקות אחר האופן בו האלגוריתם של גוגל חושב ועובד. חלק מהפרמטרים על פיהם גוגל בוחרת לקדם אתר כזה או אחר, ידועים לאנשי המקצוע העוסקים בענף הקידום, ולכן הם מקדישים את מירב המאמצים והאמצעים לטובת התאמת מרכיבי ומאפייני האתר לכל אחד מהפרמטרים השונים.

מהם הפרמטרים המרכזיים לקידום אורגני בגוגל?

האלגוריתם של גוגל פותח לראשונה בשנת 1997 ומאז ועד היום הוא זכה למספר רב של עדכונים ושינויים שכל אחד מהם משפיע במידה כזו או אחרת על תוצאות החיפוש. המטרה העיקרית של גוגל היא לספק לגולשיה את מקורות המידע הרלוונטיים והעניינים ביותר לתחום/נושא החיפוש הנדרש, ולכן, ידוע על מספר פרמטרים מרכזיים לפיהם האלגוריתם של גוגל מחשב וקובע את הדירוג האתרים השונים בדפי תוצאות החיפוש. פרמטרים אלו כוללים בין היתר:
• חוויית הגלישה באתר
• נראות האתר
• איכות התוכן באתר
• מהירות טעינת דפי האתר
• איכות הקישורים המפנים לאתר
ופרמטרים נוספים המחייבים התייחסות נקודתית במסגרת הכנת האתר המיועד להליך הקידום. את הפרמטרים השונים נהוג לסווג לשני תחומים עיקריים:
1. מאפייני ON PAGE
2. מאפייני OFF PAGE
ברשימת המאפיינים בתוך האתר (מאפייני ON PAGE) נכללים בין היתר:
• תגיות מטא - סידור נכון של תגיות ה-מטא נועד לסייע לאלגוריתם של גוגל לסווג ולאנדקס את האתר בהתאם למילות וביטויי המפתח הרלוונטיים, ולכן, קיימת חשיבות רבה לנושא.
• אופטימיזציה לקוד האתר - קוד תקין מאפשר לאלגוריתם של גוגל לסרוק בקלות את האתר ובכך לסווג אותו כאתר נוח וידידותי לגלישה.
• הקפדה יתרה על תוכן האתר - בשנת 2011, גוגל ביצעה עדכון לאלגוריתם של מנוע החיפוש תחת השם: גוגל פנדה ובמסגרתו הושם דגש על איכויות התוכן המופיע באתרים השונים. מאז ועד היום, אתרים עם תוכן מעניין, איכותי ורלוונטי לתחומי החיפוש הנדרשים, זוכים לדירוג משופר בתוצאות החיפוש.
• נראות האתר וחווית הגלישה בו - בתחום זה מושם דגש על התאמתו הרספונסיבית של האתר לכל אמצעי הגלישה הקיימים, על מהירות טעינת דפי האתר ועל שילובם של פיצ'רים כאלו ואחרים התורמים את חלקם להליך הקידום .
בכל הנוגע למאפיינים מחוץ לאתר (OFF PAGE) מושם דגש על יצירת פרופיל קישורים איכותי במסגרתו נבחרים בקפידה האתרים מהם ייצאו קישורים לאתר המקודם. כיום, בניגוד לעבר, האלגוריתם של גוגל בודק לא רק את מספר הקישורים המפנים לאתרים השונים אלא גם את ההלימה בין תחומי העיסוק של האתרים המקשרים. לפיכך, קיימת חשיבות רבה ליצירת פרופיל קישורים איכותי.
לפני כל הפעולות המופיעות לעיל, קיימת חשיבות רבה לביצוע מחקר מילות מפתח באמצעותו ניתן ליישם את כל הפעולות בהקשר של מאפייני ה-ON PAGE וה-OFF PAGE. מחקר מילות המפתח, נועד לזהות את הביטויים והמילים העיקריות והנפוצות בהן הגולשים עושים שימוש לצורכי החיפוש בגוגל בהקשר של תחום פועלו ועיסוקו של האתר המקודם. מחקר מילות המפתח מהווה חלק בלתי נפרד משירותיה של חברת קידום אתרים המתמחה בהליכי קידום אורגני בגוגל.

כיצד בוחרים חברת קידום?

תחום הקידום האורגני בגוגל הינו תחום תחרותי עד מאוד, ולכן קיימת חשיבות רבה לבחירתה של חברת קידום מנוסה ומקצועית בעלת ניסיון מוכח בתחום הקידום האורגני. מכיוון שגם בקרב מקדמי האתרים וחברות הקידום, קיימת תחרות לא קטנה, חשוב לבסס את בחירתכם על הניסיון והידע העומד לרשות החברה איתה מתקשרים לקידום האתר, קיימות חברות קטנות וגדולות וכמו כן סוכנות שיווק ופרסום או משרדי פרסום דיגיטל ולכן יש לבחור על סמך איכות החברה והיכלות שלה לא על סמך המחיר הזול או הנמוך ביותר אותו מציעים לכם.
כמו כן, מומלץ להימנע משכירת שירותיו של מקדם אתרים שמהרגע הראשון לפנייתכם אליו הוא מבטיח לכם הבטחות גדולות ומפוצצות מדי כגון: "תוך שלושה/ארבעה חודשים האתר שלכם במקום הראשון בגוגל". חשוב שתדעו לזהות מתי עומדת מולכם חברת קידום מקצועית ורצינית ומתי ניצב מולכם מקדם אתרים חובבני שטרם הגיע לתוצאות ממשיות בתחום. לצורך כך, אנו ממליצים לכם לבסס את תהליך הבחירה באמצעות בדיקת הנושאים הבאים:
• הניסיון המקצועי של חברת הקידום - כמה שנים היא פועלת בענף הקידום? מהו היקף האתרים אותם היא קידמה לאורך שנות פעילותה? איזה הצלחות רשומות על שמה בתחום הקידום האורגני וכדומה.
• היקף השירותים המקצועיים המוצעים לכם - האם חברת הקידום מספקת לכם שירותי תוכן ועיצוב במידת הצורך? האם חברת הקידום מקיימת עבורכם מחקר מילות מפתח? האם החברה הינה בעלת ניסיון מוכח בכל הנוגע לבניית פרופיל קישורים והאם היא מציעה לכם שירותיים נוספים מחוץ לאתר ברחבי הרשת לטובת הליך הקידום?
• שיטת העבודה המונהגת על ידי חברת הקידום - בדקו האם החברה פועלת מולכם בהתאם לתכנית עבודה מוסדרת ומובנית והאם היא מעמידה לרשותכם נציג מטעמה אשר ילווה אתכם ברמה האישית לאורך כל שלבי הקידום.
על מנת לבחון את הנושאים המופיעים לעיל, אנו ממליצים לכם לא להסס וליזום פנייה ישירה ללקוחות חברת הקידום בהווה ובעבר. פנייה זו נועדה לשמוע מהם באופן אובייקטיבי על פועלה של חברת הקידום ועל היכולות המקצועיות שלה וטיב השירות אותו היא מספקת להם.

מעקב ובקרה אחר תהליך הקידום

קידום אורגני בגוגל הינו תהליך עבודה מתמשך המורכב ממספר רב של משתנים שכל אחד מהם עלול להשפיע בצורה כזו או אחרת על תוצאות הדירוג. לפיכך, קיימת חשיבות רבה שחברת הקידום תתנהל מולכם ברמת שקיפות גבוהה ותספק לכם דו"חות שונים באופן דינמי ורציף בנוגע לכל אחת מהפעולות אותן היא מיישמת לצרכי קידום אתרכם. כיום, לרשותן של חברות קידום מקצועיות ומובילות בתחום, עומדים כלי ניתוח רבים באמצעותם הן מבצעות מעקב ובקרה אחר קצב התקדמות האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. באמצעות כלים אלו, חברות הקידום המובילות מספקות ללקוחותיהן דו"חות מעקב ובקרה ומבטיחות לכם שקיפות מלאה לאורך כל הדרך.

למה חשוב לבחור בחברת קידום מקצועית ומנוסה?

קידום אתרים אורגני מיועד למספר מטרות שונות שהעיקרית בהן היא עלייה מתמדת במיקום האתר בתוצאות החיפוש, ולצורך כך, נדרשת לכם חבירה לחברת קידום מקצועית ומנוסה שיודעת מה היא עושה שלב אחר שלב. שכירת שירותיהם של אנשי קידום חסרי ניסיון מעשי מוכח בתחום הקידום ו/או ניסיון חלקי, עלולה להסב לכם יותר נזק מאשר תועלת, וזאת לנוכח העובדה שהליך קידום חובבני או רשלני לא רק שלא יקדם אתכם לדירוג הנדרש בתוצאות החיפוש, אלא אף עלול להוביל לירידה משמעותית בתוצאות הדירוג. מנגד, רק חברת קידום אתרים מקצועית ומנוסה, יועדת לנהל את הליכי הקידום האורגני בהתאם לנהליה של חברת גוגל ורק חברת קידום מקצועית ומנוסה יודעת להביא אתכם לתוצאות הדירוג הטובות ביותר ולוודא שתישארו בהן לאורך זמן.
שימו לב- פעולת קידום חובבנית או רשלנית (גם במידה והיא מוצעת לכם במחירי רצפה), עלולה להוביל במקרים מסוימים להרחקת האתר המקודם ממנוע החיפוש וזאת כאשר גוגל מזהה שבוצעו פעולות הנוגדות את נהליה. פעולות הקידום החובבניות כוללות בין היתר: הצפה של מילות מפתח באתר המקודם, שימוש בתוכן לא מקורי, יצירת קישורים כמותיים ללא שימת דגש על יצירת קישורים איכותיים ופעולות נוספות המיושמות על ידי מקדמי אתרים הפועלים בשיטות המנוגדות לנהליה של גוגל.
בשיתוף אקסטרה דיגיטל https://www.extra.co.il