היעוץ המשפטי של עיריית ראשון לציון הורה לממונה על ההסעות במינהל החינוך להסיר פרסומים של ראש העירייה מאוטובוסים שבין היתר מסיעים תלמידים בעיר: "עירוב לא רצוי בין תעמולת בחירות לבין הסעת תלמידים".
2 צפייה בגלריה
שלט הבחירות על האוטובוס
שלט הבחירות על האוטובוס
שלט הבחירות על האוטובוס
(צילום: פרטי)
תושב ראשון לציון והפעיל החברתי, איל לידור, פנה ליעוץ המשפטי בעירייה בדרישה להסיר מאוטובוסים המשמשים את העירייה להסעות של תלמידי העיר, פרסומים של סיעת "רק ביחד" בראשות ראש העירייה, רז קינסטליך שנתלו לקראת הבחירות המקומיות. לטענת לידור, למרות שלא מדובר ברכוש העירייה, אלא קבלן חיצוני, הדבר עלול לרמז כי העירייה עצמה מקדמת את הקמפיין של קינסטליך.

קראו גם:

נראה כי בעירייה לקחו את הפנייה ברצינות כיוון שימים בודדים לאחר מכן קיבל לידר מענה מהייעוץ המשפטי של העירייה שם נמסר לו כי בררו את הנושא. "שוחחתי כעת עם הממונה על ההסעות במינהל החינוך. לדבריו, הוא חשב כי אין מניעה לפרסום זה, שכן מדובר בחברה פרטית, שמבצעת הסעות, לא רק של תלמידים...הוא לא חשב כי צריכה להיות מניעה שיהיה פרסום בתשלום על אוטובוסים אלה, של חברה קבלנית פרטית".

2 צפייה בגלריה
איל לידור
איל לידור
איל לידור. "אמשיך להיות שומר הסף של העירייה"
(צילום: פרטי)

עם זאת, גם בייעוץ המשפטי הודו כי לטעמם אכן מדובר במצב בעייתי ולו בגלל הנראות של הפרסום על רכבים שפועלים עבור העירייה. "לעמדתי, בגלל שבין היתר, החברה גם בהתקשרות עם העירייה ומבצעת הסעות של תלמידים למוסדות החינוך. כלומר, מדובר במישהו שהוא גם קבלן במיקור חוץ של העירייה, הרי שמדובר במצב בעייתי, ולו בשל הנראות שלו. כלומר, הגם שהמימון לפרסום הוא בנפרד על ידי הסיעה המתמודדת בבחירות, והגם שמדובר בחברה פרטית, לעמדתי מדובר בעירוב לא רצוי בין תעמולת בחירות לבין הסעת תלמידים, המהווה ביצוע תפקידיה של העירייה על פי דין (הסעת התלמידים). לאור זאת, הוריתי להסיר את השילוט, והחברה כבר קיבלה הודעה על כך", לשון המכתב שלאחריו התברר כי אכן הפרסומים הוסרו.
"אמשיך להיות שומר הסף של העיר", סיכם לידור, "כאזרח מודאג היה חשוב לי לטפל בנושא, לא ייתכן שהתושבים יממנו הסעות מכיסם הפרטי והן ישמשו את מערכת הבחירות".
מהעירייה נמסר: "מדובר בחברת הסעות פרטית, שבין השאר גם נשכרה בחלקה על ידי העירייה לבצע שירותי הסעות ילדים. הקמפיין שעלה על גבי האוטובוסים - מומן מכספי הקמפיין הפרטי שלו. משכך, אין שום מניעה או עירוב של תעמולה. על האוטובוסים גם אין שום סממן עירוני, שיכול לקשור בין הפרסום ובין תעמולת בחירות. הסיבה בגינה יצאה התשובה הנ"ל מהייעוץ המשפטי, היא לא כי זה לא חוקי, אלא בכדי לפעול לחומרה, שלא ייווצר הרושם ולו הקטן ביותר שזו הייתה מטרת הפרסום".