הבחירות לרשויות המקומיות מתקרבות והמצב כבר השתנה עבור ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך. ועדת הבחירות האזורית קבעה שמעתה לא יוכל להשתמש עוד בעמוד הפייסבוק שלו למטרות תעמולת בחירות. זאת למרות שמדובר בדף פרטי שקינסטליך פתח בעצמו עוד בטרם נבחר לראשות העירייה, ולטענתו רק השאיל לעירייה.
2 צפייה בגלריה
רז קינסטליך
רז קינסטליך
רז קינסטליך. איבד את העמוד
(צילום: אבי מועלם)
את העתירה הגישו התושבים דניאל סינרייך וסיגלית יצחקי, שטענו כי למרות שמדובר בנכס פרטי של קינסטליך, הרי שמאז היבחרו השקיעה העירייה בדף משאבים ומאמץ רב. לראיה בשנת 2018 היו לדף רק 27 אלף עוקבים, ואילו היום יש לו למעלה מ 42 אלף עוקבים.
עוד טענו העותרים, כי לאחר היבחרו של קינסטליך נקבע שאין להמיר עמוד אישי של מועמד לעמוד רשמי לאחר היבחרו. אומנם קינסטליך אפשר לעירייה להשתמש בדף הפרטי שלו טרם התקבלה ההחלטה המדוברת, אך מכאן ניתן ללמוד שלא ניתן להפוך דף ציבורי לדף פרטי.

קראו גם:

להגנתו טען קינסטליך, כי לא נהוג להעביר תג אימות (וי כחול) מעמוד פייסבוק אחד לשני ועל כן הוחלט שהעירייה תחדול להשתמש בדף, והוא ישוב לרשותו בעת הבחירות, עניין שלשמו קיבל חוות דעת של הייעוץ המשפטי. עוד ציין, כי הוא איפשר לעירייה להשתמש בדף לצורכיה אך תמיד היה ברור כי הוא הבעלים של הדף.

2 צפייה בגלריה
קינסטליך. סוף מעשה במחשבה תחילה
קינסטליך. סוף מעשה במחשבה תחילה
קינסטליך. סוף מעשה במחשבה תחילה
( צילום: אבי מועלם)

קינסטליך ציין פעולות שעשה או שיעשה על מנת למנוע עירוב בין העניינים: כגון הסרת כל סממן של העירייה מהדף, עובדי העירייה חדלו מלעסוק בו, נמחקו פרסומי עבר של העירייה והסרת עוקבים שנוספו מאז שהדף עבר לשימוש העירייה. עוד נטען כי העותרים לא פנו לעירייה בעניין לפני שהגישו את העתירה.
למרות זאת, העותרים התעקשו כי לא ניתן להפוך דף רשמי לדף של מועמד לבחירות ולמעשה להשתמש בנכס של העירייה למטרות תעמולה. לפני כחודש הורתה הוועדה לחדול מפרסום תעמולת בחירות בדף של קינסטליך וזאת עד לקבלת החלטה בנושא. אתמול (13.8) התקבלה ההחלטה הסופית.
הוועדה קבעה כי מדובר בנכס עירוני שאם יהפוך לפרטי הרי הוא נגרע מרשות הציבור, לגבי הטענה כי קינסטליך 'השאיל אותו' לעירייה קבעה הועדה 'סוף מעשה במחשבה תחילה' שכן קינסטליך היה צריך לחשוב על כך טרם ויתר על קניינו.
"המסקנה היא שהעברת העמוד לידי קינסטליך היא שימוש בעמוד לעניין סעיף 2א. העמוד הוא כאמור נכס ציבור....לכן העברת העמוד לקינסטליך היא שימוש בנכס הציבור בקשר עם תעמולת בחירות. זו הפרה של האיסור" לשון ההחלטה לפיה קינסטליך לא יוכל להפוך את העמוד שלו שוב לפרטי ולא יוכל לפרסם בו תעמול בחירות.
מרז קינסטליך טרם נמסרה תגובה.