לא לזה ציפה ראש העירייה, רז קינסטליך, בהשקת קמפיין הבחירות שלו. מחוץ לקאנטרי ראשון לציון, שבו נערך האירוע החגיגי, המתינו לו המפגינים.
1 צפייה בגלריה
ההפגנה בהשקת קמפיין הבחירות של קינסטליך
ההפגנה בהשקת קמפיין הבחירות של קינסטליך
ההפגנה בהשקת קמפיין הבחירות של קינסטליך
(צילום: עמותת תושבי ראשון לציון למען סביבה נקייה ממפעלים מזהמים)
הפגנת המחאה נערכה על ידי עמותת "תושבי ראשון לציון למען סביבה נקייה ממפעלים מזהמים", בהובלת תושבי העיר, אורנית משה, אמיר נוי וגלית ינקוביץ. המפגינים קראו לראש העירייה וביקשו ליידע לאלתר את כל התושבים אודות הקמת המפעלים באזור השפד״ן כאשר לטענת הדבר יהפוך את השטח למפרץ חיפה מס׳ 2.
משה: "המפעלים עלולים לגרום לזיהום אויר ולתחלואה. צריך ליידע את התושבים על הקמת תחנת כוח 1400MW ועל המפעל למיון אשפה במימון המדינה בכמילארד שקל וזאת בנוסף על המפעלים הקיימים. ראש העירייה וחברי המועצה נדרשים לפעול יחד עם התושבים בהפגנות מול שרי הממשלה ולחסום את כניסת המשאיות למתחם המפעל".

צפו בהפגנה שהמתינה לקינסטליך >>>
ההפגנה בקמפיין של קינסטליך
(צילום: עמותת "תושבי ראשון לציון למען סביבה נקייה ממפעלים מזהמים")

בלב המאבק עומדת ההחלטה להקים מפעל להטמנת פסולת בשפד"ן. לטענת המתנגדים המקום יזהם את כל האיזור ויפיץ גזים רעלים בהטמנה ובשריפה של הפסולת. בשבוע שעבר התקיים דיון בבית המשפט העליון בעניין ערר שהגישה העירייה נגד הקמת המפעלים. השופט שלח את העיריה לבחון מחדש את עמדתה. במידה והעירייה תמשיך בערר היא עלולה לשאת בהוצאות המשפט. לטענת המפגינים, זה הזמן לא להיכנע.

קראו גם:

"חבל שמהלכים אלה לא נעשו לפני הכרעת בית המשפט, אך טוב מאוחר מאשר אף פעם. 1.5 מיליון שקל הוקצו על ידי מועצת העיר להפגנות, מן הראוי שיהיה בהם שימוש. תושבי ראשון לציון צריכים להתעורר לפני שהמזהמים האלה יקומו", אמרה משה ל"מיינט ראשון".