בימים אלו מתבצעות עבודות בנייה מתקדמות ברחוב כנרת שבשכונת רמז בראשון לציון, שרוב הבתים בו הם פרטיים וצמודי קרקע.
1 צפייה בגלריה
העבודות ברחוב כנרת בראשון לציון
העבודות ברחוב כנרת בראשון לציון
העבודות ברחוב כנרת בראשון לציון
(צילום: פרטי)

למגרשים החדשים ניתנו היתרי בנייה של עד 4 קומות לכל מגרש, שייחשבו חריגים בנוף הרחוב ולתושביו כבר נודע כי בעלי הקרקעות הגישו בקשות להגדלת זכויות הבנייה שעלולות להגיע עד ל-6 קומות. לאי הנוחות שבאתרי בנייה מצטרפת העובדה כי מדובר ברחוב חד סטרי צר במיוחד עם מדרכות קטנות. כתוצאה מכך החיים במקום הפכו ללחוצים במיוחד.
בנוסף, גם הרחובות הסמוכים, ירמוך, ירדן וירקון, צרים מאוד עם מדרכות צרות עליהן ניתן להחנות עם 2 גלגלים וכל זאת כשבסמוך פועל בית ספר יסודי.
את הבקשה להקלות ברחוב העירייה דחתה, אך הזכויות הקיימות עדיין ניתנות והן כשלעצמן יגדילו באופן משמעותי את מספר דרי הרחוב העמוס.
כעת חוששים הדיירים שתשתיות הרחוב יקרסו תחת העומס. הם נפגשו עם גורמים בעירייה והציגו בפניהם דוח של מהנדס תנועה שמתריע על הסכנה: "לאורך הרחובות אין מדרכות שמישות למעבר", נכתב בדוח, "הולכי הרגל וביניהם ילדים נאלצים לצעוד בכביש תוך כדי תנועת כלי רכב המגיעים מולם או מאחוריהם. נוצרים מצבים לא סבירים של קונפליקטים בין הולכי רגל ונהגים", לשון הדוח.
"כל בנייה שתתווסף לשכונה ובעיקר זו שהיא תוצאה של הקלות בנייה רק תחריף את בעיות הבטיחות והתנועה בשכונהף ותוסיף עוד משתמשים למרחב הבעייתי הזה, תגביר קונפליקטים ותגדיל סיכון לבעיות בטיחות".

קראו גם:

לסיום קובע המהנדס כי יש לשפר את תשתיות הדרכים באזור ולאפשר מינימום זכויות בנייה באזור. "כל יחידת דיור שמוסיפים לרחובות האלו זה עוד עומס", אומרת תושבת המקום, "האזור כולו צפוף ופקוק, ילדים הולכים על הכביש, כיסאות גלגלים ועגלות תינוק בכלל לא יכולים לעלות על המדרכות, אני מפחדת לחשוב מה יקרה אם רכב חירום יצטרך להיכנס לכאן. יש לזה השלכות בניקוז, בפקקים, בתשתיות. כל המשאיות שעובדות כאן רק מחמירות את המצב, מה יקרה כשיגיעו דיירי הקבע? איך הם חושבים להוסיף כאן עשרות יחידות? שקודם כל יטפלו בכאוס הקיים".
במכתב עמדה שהפיצו התושבים הם דורשים את הפסקת הבנייה, שינוי התב"ע בשכונה וניוד זכויות של קבלנים שכבר רכשו את השטחים. "מפקירים את חיינו. רגע לפני אסון תעצרו, חיי התושבים מעל הכל", כתבו.
מהעירייה נמסר בתגובה: "הבקשות באזור זה להיתר להוספת יחידות דיור מעבר למה שנקבע בתב"ע – סורבו על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, בין היתר, בשל עומס על תשתיות. בעקבות כך, פנה הקבלן לוועדת הערר המחוזית. העירייה קיבלה את הערר ובכוונתה לעמוד על עמדת הוועדה המקומית בכל תוקף".