בתים פרטיים, שקט, מיקום מצוין, אבל המחירים? איש נדל"ן מקומי מסביר בפשטות ששהשכונה מחולקת לשניים: אזור של "כסף ישן" ואזור של "כסף חדש". במילים אחרות: "בתים גדולים, יקרים וממילא אף אחד לא רוצה למכור. נכס בשכונה הזאת זה כמו כדור שלג, המחיר רק הולך ועולה". הכירו את השכונה היוקרתית של מערב ראשון לציון.
6 צפייה בגלריה
נווה דקלים בראשון לציון
נווה דקלים בראשון לציון
נווה דקלים בראשון לציון
(צילום: קובי קואנקס)
נווה דקלים הוקמה בשנת 1994. היא קיבלה את שמה הודות לעצים הרבים שמקיפים אותה - מרביתם עצי דקל. היא ממוקמת סמוך לכביש 20 וציר משה דיין, ומצידה השני נמצאת שכונת נאות שיקמה. גודלה כ-858 דונם, מתגוררים בה כ-5,850 תושבים ב-1,258 בתי אב, ולפי נתוני הלמ"ס המעודכנים לסוף שנת 2022 בכל בית מתגוררים בממוצע 4.7 נפשות.

קראו גם:

מי גר בנווה דקלים?


השכונה מתחלקת לשניים כאשר מרבית תושבי השכונה הם בני 25-34 או 45-54. 92.5 אחוז מהתושבים הם אזרחי קבע ורק 7.5 אחוז עולים חדשים. 934 מתלמידי השכונה לומדים בחינוך הממלכתי, 53 בממלכתי דתי, 24 תלמידים לומדים בחינוך עצמאי.
50.7 אחוז מתושבי השכונה גברים, 49.3 אחוז נשים. 49.1 אחוז מהתושבים רווקים, 44.6 אחוז נשואים, 1.4 אחוז אלמנים ו 4.8 אחוז גרושים. המדד הסוציואקונומי עומד על הציון הגבוה 8.

6 צפייה בגלריה
נווה דקלים בראשון לציון
נווה דקלים בראשון לציון
נווה דקלים בראשון לציון. אף אחד לא רוצה לעזוב
(צילום: קובי קואנקס)

פוליטיקה: מנתוני הבחירות האחרונות עולה שמרבית תושבי השכונה הצביעו למפלגות הימין. 4 אחוזים הצביעו למפלגות חרדיות, 28 אחוזים למפלגות מרכז, 6 אחוזים למפלגות שמאל ו-61 אחוז למפלגות ימין שונות.
תעסוקה: 41 אחוזים מתושבי נווה דקלים עובדים במשרות "צווארון לבן", 46 אחוזים במשרות "צווארון כחול", 2 אחוזים מחפשי עבודה ו-10 אחוזים אינם מועסקים.


6 צפייה בגלריה
מפת שכונת נווה דקלים
מפת שכונת נווה דקלים
מפת שכונת נווה דקלים
(צילום מסך: אתר עיריית ראשל"צ)

מה יש בשכונה?


בנווה דקלים שלושה בתי ספר: בית הספר היסודי 'נווה דקלים' ושני בתי ספר על יסודיים: מקיף ח' ומקיף יא'. בשכונה שישה גני ילדים, חמישה מתוכם בפיקוח החינוך הממלכתי ואחד בפיקוח ממלכתי דתי.

6 צפייה בגלריה
נווה דקלים בראשון לציון
נווה דקלים בראשון לציון
נווה דקלים. בשכונה יש הכל
(צילום: קובי קואנקס)

בשכונה יש 11 גני משחק, בשניים מהם יש גם מתקני כושר- ברחוב החלוצים 90 וברחוב קצרין 38. המרכז הקהילתי 'נווה דקלים' ממוקם ברחוב נווה דקלים ומנוהל על ידי החברה העירונית. מתקיימים בו חוגי ילדים ומבוגרים, אירועים קהילתיים, ימי כיף ושעות סיפור. בשכונה יש גם מרכז מסחרי, והיא קרובה מאוד לחוף הים וליציאות מהעיר.

כמה עולה בית בנווה דקלים?


אם אתם מחפשים דירה קטנה, זו לא השכונה בשבילכם. 85 אחוז מהבתים בשכונה הם בני שישה חדרים ומעלה. 12 אחוז מהדירות הן בנות חמישה חדרים, 3 אחוזים הן דירות "קטנות" בנות ארבעה חדרים. רק ארבעה אחוזים מהדירות (הרוב בתים פרטיים) נמצאות בשכירות, וכל השאר בבעלות הדיירים.

6 צפייה בגלריה
נווה דקלים בראשון לציון
נווה דקלים בראשון לציון
המחירים רק עולים. נווה דקלים
(צילום: קובי קואנקס)

בשנה האחרונה נמכרו בשכונה שתי דירות בלבד, ובשבוע האחרון (תחילת אוקטובר) רק 13 דירות בשכונה הוצעו למכירה.
המחיר הממוצע לבית בנווה דקלים עומד על 4,960,000 שקל, כאשר המחיר הממוצע למ"ר עומד על 21,300 שקל. אבל, אם המחיר נראה לכם "נמוך" זה רק בגלל שאת המחיר הממוצע מורידים מספר בתים בודדים שנמכרו לפני כשנה, היום מרבית הבתים בשכונה נמכרים בסכומים הגבוהים משישה מיליון שקל.

דבר המומחה


"זו שכונה מדהימה אבל בלתי ניתנת להשגה. כמעט ואין דירות למכירה, ומה שכן לא בהישג ידם של רוב המחפשים" מספר מתווך הנדל"ן, אליהו ברנס פז ממשרד איכות נכסים AAA.
עוד הוא מסביר כי, "נווה דקלים מחולקת ל-2, החלק הישן והחדש, ושניהם מאוד מבוקשים הודות לנגישות, הקרבה הרבה של השכונה לים. בשניהם יש רק בתים פרטיים במוצע של 200 מ"ר למגרש. בחלק הישן יש בתים ענקיים, אומנם ישנים אבל מאוד יקרים עם אוכלוסייה מבוססת וותיקה ובחלק החדש יש הרבה צעירים, כמו שאומרים 'כסף חדש', כאלו שעשו את הונם בשנים האחרונות, יש שם בתים אומנם קטנים יותר אבל חדשים, מעוצבים וסופר מודרניים, ועדיין מאוד מרווחים יחסית להיצע בשוק.
בשני החלקים הבתים נמכרים ב-6 מיליון ומעלה. למרות שזו שכונה ותיקה היא כל הזמן מתפתחת, התשתיות במצב מצוין ובקרוב יפתח מרכז מסחרי סמוך למעלה גמלא".
מה מצב העסקאות בשכונה?
"כמעט ולא נמכרים בתים כי נכס שם רק הולך ומשביח. כשכבר יש נכס למכירה מסתערים עליו בטירוף, אבל לרוב נבהלים אחרי ששומעים את המחיר. בעלי הנכסים דורשים מחירים שרחוקים מהמציאות, זה מאתגר כמתווך אבל זה המצב שם".

6 צפייה בגלריה
נווה דקלים בראשון לציון
נווה דקלים בראשון לציון
המרכז המסחרי של נווה דקלים
(צילום: קובי קואנקס)

מה מספרים השכנים?


"אני רואה איך אנשים גרים בשכונות החדשות על קו החוף ואני מודה להורים שלי" מספר דייר בשכונה, ומודה שהוא חי בבית שקיבל מהוריו.
"כשההורים שלי התבגרו ורצו למכור את הבית הם הציעו לי לעבור לכאן, הם רצו בית גדול ואני רק מקים משפחה", הוא אומר ומסביר: "זו פריבילגיה שאין לכל אחד, בית פרטי ומרווח באזור טוב. מהרגע הראשון ההורים שלי ידעו שלא ימכרו את הבית, נכס כאן זה כמו כדור שלג, הולך וגדל מרגע לרגע, בגלל זה אף אחד לא מוכר. לאן יעברו? לקופסאות שימורים החדשות שמוכרים בשכונות חדשות על החוף? כאן זה כמו כפר נופש בלב ראשון לציון. גם הכל נגיש וקרוב וגם אזור איכותי, זו שכונה מצויינת".