בטיקטוק כבר גילו את המנות שלהם, הפודי'ז מעלים תמונות לסטורי, וכל הדרכים הובילו אותנו לבדוק מה קורה בבית הקפה החדש שפתחו זוג הורים צעירים ממש לאחרונה בשכונת הנרקיסים בראשל"צ. חזרנו עם חשק לקרואסון ברולה.
5 צפייה בגלריה
קפה מרי
קפה מרי
יובל ובנה התינוק בקפה מרי. "רצינו לפתוח מקום יוצא דופן"
(צילום: רותם כהן)
יובל ודודו כהן עוסקים כבר שנים בתחום המזון. לאחר שנישאו והביאו לעולם שני ילדים, החליטו להגשים חלום ולפתוח מקום משלהם. "קפה מרי" נולד.

קראו גם:

"אני עובדת במסעדות כבר עשור ודודו במטבחים מעל 11 שנה", מספרת יובל שרק לפני חודשיים ילדה את בנה השני, ליב. הלידה התרחשה ימים בודדים לפני פתיחת העסק החדש. "הכרנו במסעדת הלופט בראשון לציון, מסעדה שהיא מפעל חיים, ולצערי לאחרונה נסגרה", מספרת יובל. "לפני ארבע שנים התחתנו וחלמנו לפתוח מקום משלנו, ידענו שיש לנו משהו טוב ביד, עם הניסיון שלנו בתחום והאוכל הטעים של דודו ורצינו לעשות עם זה משהו חדש, לא עוד רשת אלא מקום יוצא דופן".

5 צפייה בגלריה
קפה מרי
קפה מרי
קפה מרי. מקום יוצא דופן
(צילום: דינה מזרחל)

ההזדמנות לפתוח את קפה מרי תפסה את השניים בתקופה סוערת במיוחד. "אנחנו כבר שנה וחצי מחפשים מקום שיתאים במיקום ובגודל, במרץ מצאנו את המבנה בשכונת הנרקיסים, כבר הייתי בהריון וידענו שזה יהיה במקביל ללידה, אבל לא רצינו לפספס את ההזדמנות, תכננו לפתוח בסוף יולי אבל בגלל הלידה דחינו את הפתיחה לתחילת אוגוסט", מספרת יובל שלא נותנת לדבר לעצור אותה, ועובדת בבית הקפה גם כשבנה התינוק ישן במנשא עליה.

5 צפייה בגלריה
קפה מרי
קפה מרי
קפה כרמל עם קצפת. אהוב במיוחד
(צילום: רותם כהן)

בימים הראשונים המקום היה בעיקר עמוס בדיירי השכונה, אבל אז הכל התפוצץ ברשתות החברתיות. הבלוגרים וחובבי הפודיז גילו את סוד המקום החדש ו"קפה מרי" הפך לשם החם בקרב חובבי מזון טעים, שהוא גם פוטוגני בסטורי.

5 צפייה בגלריה
קפה מרי
קפה מרי
טעים, וגם פוטוגני
(צילום: רותם כהן)

"את התפריט בנינו למעשה בראש שלנו במשך השנים, יש לי מחברות מלפני עשור עם כל מיני רעיונות, קיבלנו השראה ממקומות שטיילנו בהם בארץ ובעולם וידענו שאנחנו רוצים להביא משהו אחר, תחושה של חו"ל בראשון לציון".
מה הסיבה לשם המקום?
"המקום נקרא מרי על שם סבתי מצד אמא שנפטרה לפני שנתיים. הייתי מאוד מחוברת אליה ועם שמה אנחנו מרגישים שהיא מעניקה לנו את ברכתה".
מה בתפריט?
"יש לנו קפה קר בטעמים, ה"קפה קרמל עם קצפת" אהוב במיוחד. יש לנו טוסט פולנטה מדהים שהוא ממש מנת הדגל, קוראסון ברולה מיוחד, טוסט בננה לוטי עם טעמים של תאילנד ומנות על בסיס בייגלה אמרקאי מושחת. באופן אישי אני פותחת כל בוקר עם הבייגלה מקושקשת עם מלא גבינות שלנו. אנחנו עכשיו בתפריט הרצה, שומעים אנשים, מקבלים פידבקים ומגבשים תפריט סופי לארוחות בוקר ובהמשך גם לבראנץ.
איך התחיל הטירוף?
"במקביל לפתיחה וחתפריט ההרצה, גם התחילו להגיע כל מיני טיקטוקרים וחובבי פודיז שגרמו למקום להתפוצץ ברשתות החברתיות. התגובות מדהימות אנשים מגיעים מכל מקום לטעום את האוכל שלנו".

5 צפייה בגלריה
קפה מרי
קפה מרי
קפה מרי. הפודי'ס התלהבו
(צילום: דינה מזרחי)

איך כל הטירוף הזה משתלב עם שני ילדים קטנים?
"ידענו שהכל יקרה במקביל ולכן נערכנו ולא נלחצנו. ריי בן שנתיים ומאוד אוהב את מנות הבייגלה והתה הקר מתפריט הילדים שלנו וליב רק בן חודשיים, נולד במקביל לפתיחה, ואפשר לומר שהוא העובד הצעיר ביותר שלנו. הוא תמיד איתי במנשא, רגיל לכל הרעש, בשישי בשיא הלחץ אני עובדת והוא עלי מנמנם".