למרות עליית הריבית והזינוק במחירי הדירות, נתוני "יד2" מלמדים שראשון לציון היא עדיין אחת הערים המבוקשות ביותר בישראל בחיפושי רכישת דירה: מקום רביעי בישראל אחרי תל אביב, חיפה וירושלים.
3 צפייה בגלריה
רחוב הקוקיה בראשון לציון. אחד המבוקשים בעיר
רחוב הקוקיה בראשון לציון. אחד המבוקשים בעיר
רחוב הקוקיה בראשון לציון. אחד המבוקשים בעיר
(צילום: קובי קואנקס)
העיר ראשון לציון היא בין הערים המבוקשות ביותר למגורים ולהשקעה בישראל – כך עולה מנתוני אתר יד2 לסיכום המחצית הראשונה של שנת 2022. בתקופה זו היו בעיר 192 אלף חיפושים לדירות לרכישה באתר, לעומת 183 אלף חיפושים במחצית הראשונה של 2021 – עלייה של כ-5%. ראשון לציון מדורגת במקום הרביעי בדירוג הערים המבוקשות, אחרי ת"א, חיפה וירושלים.

3 צפייה בגלריה
שכונת קריית ראשון
שכונת קריית ראשון
שכונת קריית ראשון. מבוקשת בחיפושי הדירות
(צילום: אבי מועלם)

קראו גם:

שירה נחמיאס אורן, משנה למנכ"ל קבוצת אורנים שבונה את מתחם המגורים SEA ONE בראשון לציון": "נתוני יד2 משקפים את תנופת הבנייה והפיתוח שעוברת העיר ראשון לציון בשנים האחרונות, שהפכה אותה למבוקשת מאוד בקרב אוכלוסיות שונות מכל הארץ, בעיקר בקרב אוכלוסיה בכירה המזהה את התפתחות מתחם האלף בעיר ,ואת הגעתם של בנקים וחברות ביטוח לפעול בעיר. בנוסף, נבנות שכונות חדשות, מקודמים פרויקט התחדשות עירונית בהיקפים גדולים, מוקמים גם אזורי תעסוקה ומסחר ענקיים, מוסדות ציבור וקהילה ועוד. המגמה משתקפת גם בפרויקט שאנו בונים על חוף הים של ראשון לציון, שמושך הרבה עניין".

3 צפייה בגלריה
פרויקט sea one בראשון לציון
פרויקט sea one בראשון לציון
פרויקט sea one בראשון לציון
(הדמייה: באדיבות אורנים)

ברמה ארצית הביקוש לדירות לרכישה זינק במחצית הראשונה של 2022 בכ-25% לכ-5 מיליון חיפושים, לעומת כ-4 מיליון במחצית הראשונה של 2021. גם יחס הביקוש/היצע עלה במחצית – על כל דירה שהוצעה למכירה באתר השנה, היו בממוצע 30 חיפושים, לעומת 20 חיפושים בממוצע על דירה שהוצעה למכירה בששת החודשים הראשונים אשתקד.
רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק המשווקת כ-90 פרויקטים בפריסה ארצית, מסביר כי, "הזינוק בביקושים מעיד כי הציבור מבין שמחירי הדירות לא הולכים לרדת והוא מצביע ברגליים ורוכש דירות. אנו מזהים במשרדי המכירות שלנו לחץ בקרב המתעניינים לסגור עסקה עקב עליית הריבית שייקרה את המשכנתאות והצפי לעלייה חדה נוספת שתייקר אותן אף יותר".
הערים המבוקשות ביותר בישראל הן:
תל אביב עם 321 אלף חיפושים במחצית הראשונה של 2022 לעומת 319 אלף במחצית הראשונה אשתקד. חיפה עם 262 אלף חיפושים השנה לעומת 200 אלף אשתקד (גידול של 30%). ירושלים עם 212 אלף חיפושים לעומת 201 אלף אשתקד. פתח תקוה עם 178 אלף לעומת 154 אלף ב-2021. נתניה עם 146 אלף לעומת 125 אלף אשתקד. רמת גן עם 146 אלף לעומת 134 אלף בהתאמה, ובאר שבע עם 143 אלף חיפושים במחצית הראשונה השנה לעומת 126 אלף במחצית הראשונה אשתקד.