עמותת "אור ירוק" מפרסמת את נתוני הכבישים המסוכנים בראשון לציון בין החודשים ינואר למאי השנה: "התחושה היא שאין ביטחון בדרכים, אין אכיפה, עבירות תנועה קיימות והציבור נזהר ולא תמיד הזהירות הזו עוזרת".
3 צפייה בגלריה
"פחד בדרכים". תאונה ברחוב דרך המכבים
"פחד בדרכים". תאונה ברחוב דרך המכבים
"פחד בדרכים". תאונה ברחוב דרך המכבים
(צילום: "איחוד הצלה")
מנתוני אור ירוק שפורסמו השבוע עולה כי הרחובות הקטלניים ביותר מבחינת תאונות דרכים בראשון לציון הם הרצל, דוד סחרוב ודרך המכבים.
"תאונות הדרכים הן מכת מדינה שגובה את חייו של אדם בכל יום. אחד השבועות הקטלניים בכבישים הם עדות למציאות הקשה שאיתה אזרחי ישראל נאלצים להתמודד. שנים של הזנחה מצד ממשלות ישראל הובילו אותנו להיות מדינה שמסוכן לנסוע או לחצות בה את הכביש או לרכוב בה על אופניים", אמר עם הפקת הנתונים מנכ"ל עמותת אור ירוק, עו"ד יניב יעקב.
על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 3,000 אנשים בממוצע נפגעים מדי שנה בתאונות דרכים ברחבי הארץ, מהם שליש הם הולכי רגל בתוך ערים, כאשר 77 אחוזים מהם נפגעים כשהם מנסים לחצות מעבר חציה. עוד על פי הנתונים, 76 אחוזים מהציבור חוששים להיקלע לתאונת דרכים.

3 צפייה בגלריה
תאונה ברחוב הרצל
תאונה ברחוב הרצל
תאונה ברחוב הרצל
(צילום: "איחוד הצלה")

בראשון לציון חודש מאי הוא החודש הקטלני ביותר מבחינת תאונות דרכים.
לדברי ליאורה מקדשי־ניאזוב, תושבת העיר ופעילה חברתית במסגרת קבוצת "נחלצים מהפקקים" ו־"בשבילי האופניים", הנתונים לא מפתיעים אותה כיוון שבשלושת הרחובות הנסיעה מהירה, עם נתיבים רבים לכל צד, הולכי רגל רבים וגם עבודות עבור הרכבת הקלה.
"מה שמשותף לרחובות האלה הוא שהתנועה בהם מהירה, הם לא מתוכננים להולכי רגל, החציה בהם מסוכנת ויש הרבה הולכי רגל, במיוחד ברחוב הרצל, שהוא הרחוב המרכזי בעיר והוא עמוס באוטובוסים שחוצים את העיר", אומרת מקדשי־ניאזוב.

ביטלו רמזורים

על רחוב סחרוב היא מספרת שנקלעה בעצמה לבלבול במקום בעקבות עבודות הרכבת הקלה. "ביטלו רמזורים, והיה בלבול מאוד גדול כשרצינו ללכת לרכבת. יש עבודות בסחרוב ויש שם הולכי רגל שבאים מהשכונות לכיוון קניון הזהב ומרכזי הקניות וממשה דיין לכיוון הקניונים".
עם זאת, היא מציינת שהייתה מצפה שאחד הרחובות הקטלניים יהיה דווקא משה דיין, והוא לא נכלל ברשימה. "בנו בו לאחרונה שבילי אופניים, אולי זו הסיבה".
מקדשי־ניאזוב והקבוצות בהן היא חברה, מקדמות הליכתיות בעיר, כמו גם שבילי אופניים, ועוקבות כל הזמן אחר תוכניות העירייה בנושא.
3 צפייה בגלריה
ליאורה מקדשי־ניאזוב
ליאורה מקדשי־ניאזוב
ליאורה מקדשי־ניאזוב
(צילום פרטי)

הקבוצות אף קיימו סקרים בקרב משתמשי התחבורה הציבורית בעיר וסקר לרוכבי אופניים, ממנו עלה שתושבי העיר חוששים לנסוע באופניים במהלך השבוע ובוחרים לרכוב בסופי השבוע, אז הכבישים לא עמוסים.
קראו גם:
"הפחד בדרכים בישראל קיים. זו חוויה של חוסר ודאות וחשש. לא יודעים אם נחזור הביתה. אם רוב התאונות במעברי חציה, אז הולכי רגל לא יכולים להרגיש בטוחים בשום מקום. גם רוכבי אופניים ודו־גלגלי חוששים לנסוע כדי לא להיפגע מכלי רכב והתחושה היא שאין ביטחון בדרכים, אין אכיפה, עבירות תנועה קיימות והציבור נזהר ולא תמיד הזהירות הזו עוזרת".