פסטיבל ראשון לציון יתקיים השנה בסימן חגיגות 140 שנה לראשון לציון - העיר הרביעית בגודלה בישראל.
במסגרת החגיגות יצדיע הפסטיבל לאומנים שמרכיבים את הפסקול הישראלי, במגוון עצום של הפקות מקור ומופעים מסקרנים בשילובים ייחודיים, שבהם ישתתפו למעלה מ-100 אמנים ויוצרים.
1 צפייה בגלריה
יום העצמאות הפארק הגדול פתח תקוה 2022 - תמונת פייסבוק
יום העצמאות הפארק הגדול פתח תקוה 2022 - תמונת פייסבוק
לפסטיבל ראשון לציון יגיעו עשרות אלפי משתתפים
(צילום המחשה)
הפקת המקור המובילה של הפסטיבל היא מופע לאריק איינשטיין ז"ל, מגדולי האומנים הישראליים. במופע, שנעשה בשיתוף משפחת איינשטיין, ישתתפו (לפי סדר הא'-ב'): אסתר רדא, ברי סחרוף, דויד ד'אור ,דקלה, יובל דיין, יוני רכטר, כנסיית השכל, מיקי גבריאלוב, עידן עמדי, עמיר בניון, שירה גבריאלוב ושלומי שבת.
איינשטיין ז"ל הוא תמצית סיפורה של המוזיקה הישראלית, מהלהקה הצבאית דרך "שלישיית גשר הירקון", "החלונות הגבוהים" ועד קריירת הסולו שבה שיתף פעולה עם גדולי הכותבים והמוזיקאים בישראל. הוא הקליט מאות שירים שיצאו בעשרות אלבומי מופת, ואשר הפכו חלק בלתי נפרד מן הפסקול הישראלי.
בערב שכולו הפקת מקור ייחודית וחד פעמית לפסטיבל נחגוג את יצירתו של איינשטיין, עם דגש מיוחד על השירים שאותם כתב. ניזכר במיטב להיטיו מכל הזמנים עם חברים ותיקים שהכירו אותו מקרוב, לצד זמרות וזמרים צעירים שלא זכו לעבוד אתו בחייו, אך הושפעו ממנו רבות. את האומנים תלווה תזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון בניצוחו של אילן מוכיח, הרכב נגנים ויצירות וידיאו בערב שכולו אהבה וגעגוע לאיש וליצירותיו.
פסטיבל ראשון לציון חוגג 20 שנות יצירה לשמעון בוסקילה, מהזמרים הטובים, האיכותיים והמשובחים בישראל. בוסקילה הוא יוצר מבריק שחתום על הלחנת מספר לא מבוטל של שירים שנכנסו לפס הקול של המוזיקה הישראלית. נחגוג לו ואיתו בהפקה מרהיבה ומלאה באורחים ושותפים לדרך שהיוו חלק חשוב בתחנות חייו המוזיקליות, ביניהם שלמה ארצי, מרינה מקסימיליאן וקובי אפללו.
קראו גם:
מופע ענק מלא בנשמה, בקצב, בשמחה ובביצועים מרגשים כמו שרק בוסקילה יכול לבצע. בוסקילה יבצע, בליווי נגנים מהשורה הראשונה, את שיריו הגדולים ושירים שהלחין לזמרים אחרים מאז שפרץ לעולם המוזיקה הישראלי.
פסטיבל ראשון לציון יחתום את הסיבוב שבו מציין דני סנדרסון - תמצית ומהות הרוקנרול הישראלי ואחד מהדמויות המשפיעות והחשובות במוזיקה בארץ - 55 שנות יצירה במופע שקיעה ענק עם אורחים חגיגיים: גידי גוב, אביב גפן והדג נחש.
מעטים האומנים הישראליים שמאחוריהם שנות עשייה כל כך משפיעות ומגוונות כמו סנדרסון. במופע, יבצע סנדרסון להיטים מאורך הקריירה שהפכו לקלאסיקה ישראלית ממכרת.
עידן עמדי, מהיוצרים והזמרים המרתקים והמובילים של העשור הנוכחי, ישיר את כל להיטיו הבולטים והמוכרים בשנים האחרונות במופע מיוחד לכבוד פסטיבל ראשון לציון.
לאחר סיבובי ההופעות שבהם חגג עמדי עשור של קריירה בהופעות ענק בקיסריה, בהיכל מנורה, בארנה ירושלים ובפארקים הגדולים ברחבי הארץ, ועם עליית העונה הרביעית של הסדרה המצליחה "פאודה" בכיכובו, מכריז עמדי על מופע סיכום סיבוב העשור שיתקיים בחוה"מ סוכות במסגרת פסטיבל ראשון לציון.
לצד כל אלו ממשיך פסטיבל המוזיקה הגדול בישראל לחלוק כבוד לאומניו הוותיקים והצעירים, ומציג מגוון רחב של מופעים משובחים.
חוה אלברשטיין במופע חדש בליווי אנסמבל משובח, שבו היא משלבת מהרפרטואר העשיר שלה לצד שירים חדשים.
אהוד בנאי ורביעיית נגנים במופע אומנותי ומרגש.
הראל סקעת, מהזמרים-יוצרים המצליחים בישראל, מארח את הזמרת נרקיס.
יובל דיין המרגשת והייחודית, תארח את בר צברי.
במסגרת חגיגות עשור הפרויקט של רביבו, בהפקה מיוחדת עם תזמורת צה"ל.
אלה הם רק חלק משמות האומנים שייקחו חלק השנה בפסטיבל המוזיקה הגדול ביותר בישראל - פסטיבל המוזיקה ראשון לציון.
הפסטיבל יתפרש על שישה מתחמי מופעים:
מופעים בתשלום (בהנחה מיוחדת לתושבי ראשון לציון): בלייב פארק ובהיכל התרבות
מופעי חוצות פתוחים לקהל בהשתתפות השורה הראשונה של אומני ישראל יתקיימו במתחמים הבאים: * גן המושבה * כיכר העירייה * רחבת בית העם.
לרגל חגיגות 140 לעיר נקיים השנה מחווה ל"פסטיבל היין" המיתולוגי. המחווה תתקיים במתחם ייחודי שנבנה במיוחד לפסטיבל וידמה את אירועי חג היין. המתחם יכלול שדרת יינות מפוארת שבה יוצבו דוכני אוכל, בירות מקומיות ומיובאות, קוקטיילים ועוד. הכניסה חופשית.
ראש עיריית ראשון לציון, מר רז קינסטליך: "פסטיבל ראשון לציון הפך לשם דבר בתרבות הישראלית ואנו גאים להעצים את המסורת המוזיקלית השנה לרגל חגיגות 140 שנה לעיר. אני מזמין את כולם לחגוג איתנו בחול המועד סוכות הקרוב עם הופעות משובחות של פסגת המוזיקה הישראלית הכוללות מגוון מופעי חוצות פתוחים לקהל הרחב".