האם נמצאה הנוסחה לבצע עבירות תנועה ולא לקבל על כך דוחות מהעירייה? לטענת המוקד העירוני בתשובה לפנייה של תושב שהתלונן על חניה על המדרכה, נאמר להם לא לאכוף עבירות בגלל המצב הביטחוני. "עכשיו אני יודע שאם יהיה מצב ביטחוני דומה אפשר יהיה לחגוג ולחנות איפה שרוצים", אמר תושב העיר.
1 צפייה בגלריה
חונים על מדרכה ברחוב חיים חפר
חונים על מדרכה ברחוב חיים חפר
חונים על מעבר חציה ברחוב חיים חפר
(צילום פרטי)
במהלך סוף השבוע וביום ראשון האחרון אפשר היה לבצע עבירות חניה ולא לקבל על כך דוחות, כך לפחות נטען מצד נציגי העירייה. אחד התושבים שהתקשר להתלונן על רכב שחונה על המדרכה וחוסם את המעבר ברחוב חיים חפר, ביקש לטפל במטרד אך הבחין כי הפקח הגיע למקום ולא עשה דבר. במהלך שיחה עם המוקד העירוני סיפרה הפקידה כי הפקח היה במקום ובדק את העבירה, ומאחר ואין מדובר במקרה מסכן חיים הוא עזב את המקום. לשאלת התושב מדוע לא נעשה דבר ענתה הנציגה במוקד העירוני כי הוחלט לסגור אותה מאחר וניתנה הנחיה לכל הפקחים שלא לתת דוחות על עבירות מהסוג הזה ועליהם להגביר את הסיורים בגלל המצב הביטחוני. "טוב לדעת שמותר לבצע עבירות בזמן שיש מתיחות ביטחונית, עכשיו אני אדע להבא מתי מותר לחגוג בניגוד לחוק", אמר המתלונן.
במקרה אחר השבוע, דיווחה תושבת העיר על רכב שחונה על המדרכה בשכונת הרקפות וחוסם גישה לפח פסולת מוטמן ולברז כיבוי, דבר שעלול להיות קריטי במקרה חירום. במהלך שיחה עם הפקח נאמר למתלוננת שההוראה שהתקבלה בעירייה היא לא לתת דוחות לרכבים שחונים על המדרכה לאחר השעה שמונה בערב. תושבת השכונה הפצירה בפקח ואמרה שהרכב חוסם את הגישה לברז הכיבוי, אך הוא התעקש שעל פי ההוראות אין לתת דוחות על חניה על המדרכה בשעות אלו.
יוסי סעידוב, ממייסדי ארגון "הולכי הרגל הרחובות שלנו" המסייע למאבק תושבי שכונת רקפות אמר: "על העירייה לנהל את המרחב הציבורי ולתת עדיפות להולכי הרגל על פני חניה למכוניות. עבריינות מדרכות פוגעת בכלל תושבי השכונה".
קראו גם:
מהחברה העירונית לסדר וביטחון ציבורי נמסר: "במהלך ימי מבצע 'עלות השחר' פעלו כלל כוחות הפיקוח והביטחון של העירייה על מנת לתת מענה לתרחישי החירום וההתגוננות בעיר. לכן בתקופת ימי המבצע בוצעו פעולות אכיפה רק במקרים חריגים של חסימת חניה וחניה במקום המיועד לנכים. באשר לתשובה שקיבל התושב לגבי הנחיית ראש העיר, מדובר בתשובה שאינה במקומה והנושא ייבדק ויטופל. לאור זאת, חודדו ההנחיות לכלל הפקחים בנושא".