מרגישים עלייה בעומסי התנועה בראשון לציון? לעבודות הרכבת הקלה במערב העיר יש אמנם חלק משמעותי בעומסים, אבל לא מדובר בפרויקט התחבורתי היחיד שמתבצע כרגע בכבישי ראשל"צ, החל משבילי אופניים ועד למטרו. המטרה היא לשפר את מערך התחבורה הציבורית, אבל הדרך לשם לא קלה. במיוחד עבור הנהגים.
מיזמי התחבורה הפעילים בראשון לציון
רכבת ישראל - מסילת הרכבת בין ראשון לציון ומודיעין נמצאת בעבודת סלילה (וכבר גרמה לחסימות בכביש 431) המטרה: כ-30 ק"מ תוואי מסילה. צפי סיום: 2026.
הקמת חניון ״חנה וסע״ - החניון שיקום ליד הסופרלנד יכלול כ-3500 מקומות חנייה, חניון לדו גלגלי וחמישה קווי שאטלים לאזורי ביקוש בת"א.
פרויקט "מהיר לעיר" - ביצוע נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית ברחובות הראשיים - גולדה מאיר, התקומה וההסתדרות, באורך של כ-2.5 ק"מ לשיפור רמת השירות לנוסעי קווי התחבורה הציבורית. העבודות כוללות שדרוג וחידוש תשתיות עירוניות. 2.5 ק"מ נוספים יסללו גם ברחובות לישינסקי וסחרוב.
פרוייקט אופנידן - הקמת תשתית נתיבי אופניים שיחברו את ערי המרכז. המסלול ממוקם לצד נתיבי איילון ומחבר את תל אביב, בת ים, חולון וראשון לציון מדרך בן צבי בתא ועד המכללה למנהל בראשל"צ.
הקו החום - הקמת קו תחבורה ציבורי כחלק ממערכת הסעת המונים בתוואי החוצה את העיר ממתחם ה-1000 במערב העיר ועד צפון לוד.
קראו גם:
הקו הירוק - 39 ק"מ של רכבת קלה מראשון לציון, חולון, תא ועד הרצליה. צפי הפעלת הקו: 2027.
הקו הכחול - קו תחבורה ציבורית כחלק ממערכת הסעת המונים בתוואי דרך מס' 412 בתחומי הערים ראשון לציון, נס ציונה ורחובות, מצומת בית דגן ועד צומת ביל"ו לאורך כ- 15 ק"מ.
הארכת הקו האדום - הארכת קו הרכבת הקלה מבת ים ועד תחנת משה דיין של רכבת ישראל.
פרוייקט המטרו - רשת קווים של רכבות מהירות בתוואי תת קרקעי, הכולל שלושה קווי מטרו במטרופולין תל אביב. קו M1 חוצה את ראשון לציון. תוואי קו המטרו M1 עובר בערים כפר סבא ורעננה בצפון דרך תל אביב עד ראשון לציון, רחובות ורמלה. הקו יעבור בראשון לציון בשתי שלוחות: זרוע דרום מזרחית לאורך שדרות הציונות, הרחובות פרימן והרצוג, בית החולים אסף הרופא ומתחמי צריפין. זרוע דרום מערבית לאורך רחובות ז'בוטינסקי והרצל, למחלף ראשונים, נס ציונה ורחובות.