הבוקר (חמישי) זה קרה. הדחפורים הגיעו למסעדת "איביזה" בחוף ראשון לציון, והחלו להרוס את המקום. ביום ראשון צפויים הדחפורים לשוב ולהרוס גם את מסעדת 4X4, וארבע מסעדות נוספות.
1 צפייה בגלריה
הדחפורים הגיעו למסעדת איביזה בחוף ראשל"צ
הדחפורים הגיעו למסעדת איביזה בחוף ראשל"צ
הדחפורים הגיעו למסעדת איביזה בחוף ראשל"צ
(צילום: אלי ביטון)
מדובר במסעדות אשר החזיקו בקרקע שלא כדין, על פי החלטת בית המשפט ובתום מאבק משפטי שנמשך שנים רבות.
המסעדות שצפויות להיהרס הן "החוף השקט", "לה מר", "וניס ביץ'", "החוף הדרומי", "4X4" ו"בריזה על הים", שעליהן טענה רמ"י שהן מחזיקות בקרקע שלא כדין. מנגד טענו בעלי המסעדות, בין היתר, שהם קיבלו את זכויותיהם מכוח הסכם עם העירייה שנחתם בשנת 1994 ואף שילמו לה כל השנים בגין השימוש.
בנוסף, נטען כי העירייה החזיקה במשך כל השנים במקרקעין, פיתחה אותם ובנתה בהם מבנים חדשים בשנות ה־90 בהתאם לצורכי אוכלוסיית העיר, והכל מכוח הסכם הרשאה שנחתם עם רמ"י. לגבי המסעדה השישית טענו הנתבעות כי זכו במכרז לפני מספר שנים והסתמכו עליו.
כל זה כאמור לא עזר לבעלי המסעדות בהליך המשפטי, וההחלטה הרשמית קבעה כי יש להרוס ולפנות את המסעדות.
הדחפור הגיע למסעדות החוף - צפו בהרס של מסעדת איביזה >>>
הדחפורים הגיעו למסעדות בחוף ראשון
(צילום: אלי ביטון)

בעקבות הסגירה הודיע ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, כי הוא מבין לליבם וכאבם של בעלי העסקים, אך לתושבים המודאגים הסביר כי העירייה תדאג לתחליף ראוי: פוד טראקס. "אנחנו נצא בקרוב למכרז להצבת פוד טראקס ברחבי העיר, וכמובן שנדאג להצבת חלק מהם גם בחוף הים. רק שהפעם אנחנו נדאג שיהיו מחירי מקסימום למוצרים - מחירים שווים לכל כיס, מופחתים ומפוקחים. בנוסף, נדאג שהחוף, המאוד מצומצם שלנו כרגע (עד לפינוי מטווח 24) שעד כה בחלקו שימש כפינות ישיבה של הקיוסקים הללו - יישאר 'נקי' כדי שהרוחצים יוכלו לשבת שם בחופשיות וללא הגבלה".