"השכונה הזאת היא הדובאי של ראשון לציון". כך מגדירים אנשי הנדל"ן המקומיים את אחת השכונות הכי קטנות ונחשקות בראשל"צ. מה סוד הקסם ולמה כמעט בלתי אפשרי לקנות שם דירה? יצאנו לבדוק.
2 צפייה בגלריה
רחוב עראקי
רחוב עראקי
רחוב עראקי בשכונת קרית שמחה ראשל"צ. יוקרתית
(צילום: קובי קואנקס)

שכונת קרית שמחה בראשון לציון הוקמה בשנת 2001 בשטח קטן יחסית של 185 דונם בלבד. היא מונה פחות מאלף תושבים ומתגוררים בה קצת יותר מ 200 משפחות, מרביתן מורכבות מזוג הורים בני 40 פלוס וילדיהם הבוגרים.

קראו גם:

המדד הסוציואקונומי בשכונה הוא 8, והנכסים שבשטחה שווים בין 5 ל 6.5 מיליון שקל, אבל אם המחיר נראה לכם "נמוך" שימו לב שמדובר רק במחיר ממוצע, ורבים מהבתים שם שווים קרוב ל-8 מיליון שקלים, ורבים מהם נרכשו לפני עליית המחירים הגדולה שהפכה את הדיור בישראל לבלתי ניתן להשגה.
בשכונה יש בעיקר בתי קרקע גדולים ומחיריהם רק הולכים ועולים בשנה האחרונה, ומי שגר בשכונה הם בעיקר בעלי ממון, חלקם קבלנים ואנשי ציבור. השכונה צמודה לשכונת מישור החוף ולמעשה חולקת עימה מוסדות חינוך ושירותים עירוניים נוספים.

למה קוראים לה הדובאי של ראשון לציון?


"הרחוב המרכזי שלה הוא רחוב שלמה עראקי, הבתים יושבים על אדמות גדולות, בממוצע 400 מ"ר ורבים מהם בתים בודדים ולא דו, אלו נכסים שהיום כמעט לא ניתן למצוא", מספר המתווך אליהו ברנס פז ממשרד איכות נכסים AAA בראשון לציון.
מה טווח המחירים לדירה בשכונה?
"המחירים בשכונה הם כנראה בין הגבוהים ביותר בעיר, כך שאפשר בעיקר לחלום על בית שם. לדוגמא, לפני מספר שנים נמכר שם נכס של בת משפחה של קבלן גדול ב 8.5 מיליון שקל. לא סתם הרבה קבלנים ואנשי ציבור רכשו שם נכסים בתחילת שנות ה2,000, הם ידעו איפה כדאי להשקיע".

2 צפייה בגלריה
כבר יש לכם איש קשר בדובאי?
כבר יש לכם איש קשר בדובאי?
מזכירה את דובאי? רק במחירים
(צילום: שאטרסטוק)

היום בפועל כמעט ולא ניתן לרכוש דירה בשכונה. בכל שנת 2023 נמכר בשכונה רק נכס אחד: בית של שישה חדרים והוא נמכר ביותר מ-5 מיליון שקל. גם בשנת 2022 נמכר בשכונה רק נכס אחד בלבד: בית של שישה חדרים שנמכר בסכום צנוע של 6.34 מיליון שקל.
מחפשים דירה? אולי תשמחו לגלות שדווקא יש בשכונה נכס אחד למכירה. מדובר בשטח בגודל של 425 מ"ר, והמחיר שדורשים עליו הוא 5 וחצי מיליון שקלים.
העצה שלנו: אם האזור אהוב עליכם ודווקא שם אתם רוצים לגור, פנו הצידה וחפשו בשכונת מישור החוף הצמודה, שם יש יותר נכסים למכירה והמחירים נמוכים יותר. דירת ארבעה חדרים שם תעלה לכם כ-2.5 מיליון שקלים בלבד, לא נמוך אבל לא במחירי דובאי.