דרור עטיה (40) גילה לפני כחמש שנים כי הוא סובל מירידה בתפקודי הכליה, בעקבות דלקת חניכיים, אלא שבעשרת החודשים האחרונים המצב החמיר והגיע לכשל כליה סופני, המחייב את עטיה לעבור טיפולי דיאליזה ארוכים ותכופים: "אני נמצא במלחמה על החיים שלי, מצבי מדרדר ורק תרומת כליה עשויה להציל את חיי".
2 צפייה בגלריה
"מצבי הבריאותי בכי רע, והזמן דוחק". דרור ואנה
"מצבי הבריאותי בכי רע, והזמן דוחק". דרור ואנה
"אנחנו רק נלחמים על החיים שלי ואין אפשרות לחלום מעבר". דרור ואנה
(צילום: נחום סגל)
לפני כחמש שנים סבל עטיה מדלקת חניכים עקשנית: "הלכתי לרופא המשפחה והוא אמר שכדאי לעשות בדיקות דם, לא היה חשד למשהו משמעותי, אבל הבדיקות הראו אחרת. ראיתי לבד שהרבה מהערכים של הבדיקה לא נמצאים בטווח הנורמה, הרופא אמר שהערכים החריגים מצביעים על שחיקה כלייתית ושלח אותי לנפרולוג". למרבה האכזבה, הנפרולוג אישר לעטיה כי ישנה ירידה משמעותית בתפקוד הכליות שלו.
עטיה: "התחלתי להיות מטופל בכדורים מאזנים, אבל מספר הכדורים רק הלך ועלה. בשנה האחרונה אני כבר ממש במצב לא טוב, המצב רק מחמיר. במשך עשרת החודשים האחרונים אני עובר טיפולי דיאליזה, כשבחודשים האחרונים זה קורה כל יומיים למשך ארבע שעות. זה משפיע על כל החיים שלי. יש קושי משמעותי לתפקד, אני כבר לא יכול לעבוד, ונמצא רק בטיפולים, בבדיקות או בשינה. אני מתקיים מביטוח לאומי וחולם על תרומת כליה".

2 צפייה בגלריה
"מצבי הבריאותי בכי רע, והזמן דוחק". דרור עטיה
"מצבי הבריאותי בכי רע, והזמן דוחק". דרור עטיה
"מצבי הבריאותי בכי רע, והזמן דוחק". דרור עטיה
(צילום: נחום סגל)

עטיה מתגורר עם בת זוגו אנה ושלושת ילדיה בשכונת סבינה בקרית ביאליק: "תכננו להתחתן ולהקים משפחה, אבל כרגע אנחנו רק נלחמים על החיים שלי ואין אפשרות לחלום מעבר".

קראו גם:

כבר לפני כשלוש שנים נרשם עטיה בעמותות השונות כמי שזקוק לתרומת כליה אלטרואיסטית: "לא הגיעו עד עתה פניות מהעמותות, ולצערי אנשים שרצו לתרום לי לא צלחו את הוועדה מסיבות שונות. אפילו זוגתי שרצתה לתרום לי נמצאה לא מתאימה מבחינה סוציאלית. זה מצער, לכן אני פונה בבקשה גדולה לציבור, עזרו לי למצוא תרומת כליה".
עוד הסביר: "במידה ולא אמצא תרומת כליה כאן בארץ, אני חייב לנסות ולקבל כליה בחו"ל, בעלות בלתי מבוטלת. לצערי מצבי הבריאותי בכי רע, והזמן דוחק".