סוגיית הפקקים בכבישי ראשון לציון, שהפכה להיות אקוטית בחודשים האחרונים, הגיעה בשבוע האחרון שוב לדיונים בין מנהלי אגף התחבורה בעיר לבין נציגי נת"ע. במהלך הפגישה הניחו הנציגים מספר דרישות בפני חברת נת"ע בתקווה שאלו יתבצעו ואולי יביאו להקלה בעומסים.
2 צפייה בגלריה
עומדים בדרך משה דיין
עומדים בדרך משה דיין
עומדים בדרך משה דיין
(צילום: ריאן)
כל מי שמתנייד ברכב בתוך העיר, בדגש על איזור משה דיין ואיזור התעשייה, מרגיש בעומסי התנועה בשעות הלחץ. עבודות הרכבת הקלה יצרו פקקי תנועה שאף גורם לא הצליח לתת להם עד כה פתרון.
קרא גם:
ביום שלישי בשבוע שעבר כינס מחזק תיק התחבורה, איציק אבשלומוב, את מהנדסי האגף ועוד מנהלים נוספים מתחום זה במטרה למצוא פתרונות אפשריים. למחרת, ביום רביעי, נפגשו המנהלים עם נציגי נת"ע והציגו את המסמך שעליו עבדו.
בדרישות אלו הנחשפות לראשונה ב"מיינט ראשון" מקווים כולם שיבוא הקץ לעומסים ותורגש הקלה:
הדרישה הראשונה של אגף התחבורה היא לפתוח שתי פניות ימינה מרחוב ילדי טהרן לרחוב אברהם בר ובנוסף עוד שתי פניות ימינה מאברהם בר למשה דיין לכיוון מערב.
עוד נכתב במסמך כי ברחוב בסקינד עצמו יש להוסיף שני נתיבי פנייה ימינה לכיוון מערב ואיילון וכן להרחיב את ציר היציאה מרחוב בסקינד. ברחוב לישנסקי יש לבצע הרחבה בציר המפגש עם משה דיין והקמת נתיבי פנייה ימינה לכיוון איילון ושמאלה לכיוון מזרח.
"הקברניטים והמתכננים חייבים להבין שמדובר באיזור תעשייה ומסחר שהומה אדם גם בשבתות וחגים, אבל גם ביום־יום ורכבת קלה או נתיבי תחבורה ציבוריים לא נותנים פתרון עבור רכבים מסחריים ומשאיות ואוטובוסים שאינם בקווי תחבורה ציבורית המגיעים לאיזור", אומר אבשלומוב.
"אכן רכבת קלה היא פתרון מעולה, אבל רק לנוסעים ולא לנותני שירותים, ולשמחתנו או צערנו יש הרבה כאלה בעירנו אנחנו חייבים פתרונות תחבורה ציבוריים, אבל אסור לנו לשכוח את כל השאר".
2 צפייה בגלריה
ציר התנועה העמוס ביותר בעיר. רחוב משה דיין
ציר התנועה העמוס ביותר בעיר. רחוב משה דיין
ציר התנועה העמוס ביותר בעיר. רחוב משה דיין
(צילום: אבי מועלם)
כזכור, בשבוע שעבר ציינו בנת"ע כי העבודות צפויות להיארך עוד שמונה חודשים. "אנחנו מודעים לנושא של הפיקים בעומסים, ומקבלים דיווחים שוטפים על המצב ומנסים להשתפר כל הזמן. זה תהליך שלא סיימנו וצופים עוד שינויים כדי להקל על אלו שמגיעים מאיזור הרחובות לישנסקי ובסקינד".
אם אכן יאמצו במשרד התחבורה את דרישות העירייה, צפויה הקלה משמעותית לנהגים בצירים אלה.
הדרישות:
שתי פניות ימינה מרחוב ילדי טהרן לאברהם בר
שתי פניות ימינה מאברהם בר למשה דיין
הרחבת ציר היציאה מרחוב בסקינד
הרחבת ציר המפגש בין לישנסקי למשה דיין
הוספת שני נתיבים מלישנסקי לכיוון איילון ולמזרח