האם התופעה החמורה של השארת גללי כלבים על המדרכות עומדת להסתיים? בימים אלו החלה מעבדת דנ"א לפעול בשכונות רמב"ם ונווה ים, וכך יתאפשר לזהות את בעל הכלב לפי דגימה של הצואה שהושארה ברחוב. בימים הקרובים "יזכו" ראשוני התושבים לקנסות בגין אי־איסוף גללי הכלבים.
1 צפייה בגלריה
כלב עושה את צרכיו
כלב עושה את צרכיו
לא אספתם? במעבדה יבדקו
(צילום המחשה: shutterstock)
כל מי שנמצא בקבוצות השכונתיות בוואטסאפ ובפייסבוק יודע שמעבר לתלונות על רמת הניקיון ישנה טענה אחת שחוזרת על עצמה והיא חוסר האונים בגין אי־איסוף צואת הכלבים שמוטלת על המדרכות. תופעה מכוערת זאת לא ניתנת לפתרון למרות קנסות גבוהים בסך של 730 שקלים, וזאת מאחר שלחברה לביטחון אין מספיק כוח אדם ופקחים שיעקבו אחר בעלי הכלבים ויבדקו מי אוסף את צואת כלבו ומי לא.
קראו גם:
כעת מקווים שבעזרת התוכנית החדשה הבעיה תצטמצם ואולי תגיע אל סופה. מדובר במעבדות דנ"א של מפעיל חיצוני שאליו כבר הגיעו דגימות של כלבים משכונות רמב"ם ונווה ים.
הדגימות נלקחות בזמן שהכלבים מגיעים לווטרינרייה העירונית כדי לחדש את החיסון השנתי ולהירשם בעירייה, ומשם הן עוברות למעבדה לצד תמונה מזהה של הכלב. מכאן המנגנון כבר מאוד פשוט ופקחי החברה לביטחון יוכלו לשלוח למעבדה דגימה של גללי כלב שאותם ראו ברחוב, ובתוך זמן קצר אפשר יהיה לשייך את המפגע הסביבתי אל בעליו של הכלב ולשגר לעברו קנס באופן מיידי, כפי שיקבלו מספר תושבים בימים הקרובים.
"בתוך שנה יהיו בידינו כל הנתונים של הכלבים בשתי השכונות שבהן המעבדות פועלות", אומר מחזיק תיק החברה לביטחון מקסים בביצקי, "כשזה יקרה התוכנית תפעל באופן מלא ואחרי שנראה שזה עובד באופן מסודר ויעיל, אנחנו נפעיל מעבדות בכל השכונות בעיר. אני בטוח שעכשיו כשבעלי הכלבים יודעים שאף אחד מהם לא יכול להתחמק מתשלום הקנס, הם יתחילו לאסוף אחריהם".