כמדי שנה לקראת חג הפורים מתעצמת תופעת פיצוץ הנפצים על ידי בני נוער, ילדים וצעירים. בשבועות האחרונים בהנחיית ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, ביצעו בחברה העירונית לביטחון פעולות הסברה כנגד השימוש בנפצים - וביממה האחרונה יצאו הפקחים לשטח ונערים נקנסו בחומרה.
1 צפייה בגלריה
15 מקרים של שימוש בנפצים ברחבי העיר
15 מקרים של שימוש בנפצים ברחבי העיר
שימוש בנפצים ברחבי העיר
(צילום המחשה: דוברות המשטרה)
מעבר לסכנה בהפעלת הנפצים שהנם חומר נפץ לכל דבר, קולות הנפץ שהם גורמים במפתיע, יוצרים לעתים בהלה בקרב הציבור. נפגעי פוסט טראומה או פגועי נפש מספרים על חרדות ומצוקה הנגרמים להם מחשיפה לקולות פיצוצי הנפצים. גם בעלי החיים, בדגש על כלבים, מגלים רגישות וחרדות משמיעת קולות הנפץ של הנפצים.
קראו גם:
במקביל לפעילות ההסברה בעניין, תוגבר מערך הפקחים לתת מענה לאירועים של הפעלת נפצים באופן לא חוקי ברחבי העיר ובנוסף, מתקיים שיתוף פעולה עם סיירי מצלמות המוקד העירוני של עיריית ראשון לציון בעזרת מודל, שפותח על מנת להעניק מענה מהיר כנגד התופעה.
הפקחים גם יוצאים לפעולות אכיפה. אתמול בשעות הערב (שלישי) התקבלו קריאות משתי שכונות בעיר: נווה אשלים ונווה דקלים, על קולות נפץ עזים.
במקרה הראשון הגיעו פקחי החברה לביטחון למקום וזיהו שני נערים בני 14 כשהם מפעילים נפצים. הפקחים הזעיקו את הורי הילדים, וכנגד כל אחד מבני הנוער נרשם דוח על סך 730 שקלים.
במקרה השני, בו דיווחו תושבים על קולות נפץ, הגיעו פקחי השיטור העירוני למקום הבחינו בבני נוער שהחלו להימלט מהמקום. לאחר מרדף קצר עוכבו שני בני 14 ו-16 ברשותו של אחד הנערים אף נמצא חומר החשוד כסם.
כנגד השניים נרשמו שני דוחות ובמקביל הוזעקו שוטרים להמשך טיפול בנער שהחזיק, כך על פי החשד, חומר החשוד כסם.
בחברה העירונית לביטחון שבים ומבקשים מהורי העיר להסביר לילדים להימנע משימוש בנפצים ולציין בפניהם את הסכנות.