למעלה מ־100 נהגי משאית שהחנו עד כה את רכביהם בחניון מיוחד ליד סניף "איקאה" בראשון לציון, קיבלו לאחרונה הודעה מהעירייה כי בקרוב יהיה עליהם להימנע מלחנות במקום, כי השטח מקבל ייעוד אחר.
1 צפייה בגלריה
דרוש פתרון חלופי. חניון המשאיות, השבוע
דרוש פתרון חלופי. חניון המשאיות, השבוע
דרוש פתרון חלופי. חניון המשאיות, השבוע
(צילום: פרטי)
למרות הודעת הפינוי, בעירייה טרם סיפקו לנהגים מקום חלופי, למרות שחוק העזר העירוני אוסר עליהם להחנות את המשאיות ברחבי העיר. "זה מרגיש שמנסים לפגוע בנו", אומר אחד הנהגים.
קראו גם:
הסיבה לקיומו של חניון המשאיות היא כי חוק עירוני אוסר על חניית כלי רכב כבדים ברחבי ראשון לציון, ולכן מדי יום מגיעים לשם עשרות רבות של נהגי משאיות ומשם הם יוצאים לעבודה ולשם הם חוזרים בסיומה.
עבור החניה משלם כל נהג 900 שקלים לחודש, לא כולל משאיות שזקוקות לחשמל כמו משאיות קירור. הסדר זה קיים כבר עשר שנים. בעבר החניון שכן ב"מתחם G", ומשם עבר למקום שבו הוא נמצא כיום, אך כעת מתבקשים הנהגים להתפנות בלי שהוצע להם מקום חלופי.
"כנראה שהם מכרו את המגרש, כי לפני כמה חודשים שלחו לנו הודעה בוואטסאפ שכנראה בקרוב נצטרך להתפנות", אומר דורון טל, בעל משאית. "לא מצאו לנו שום מקום חלופי, אבל הם רוצים לפנות אותנו, מבחינתם שנשבור את הראש לבד. יש חוק עזר שלא מרשה לנו לחנות ברחבי העיר, אחרת נקבל קנס. פנינו לעירייה והבטיחו לנו שימצאו לנו מקום אחר. לפני שבועיים שלחו שוב הודעה שנתפנה עד אמצע מרץ, ואין להם שום מגרש חלופי כרגע עבורנו. הם משגעים למעלה מ־100 נהגי משאיות שרוצים בסך הכל להתפרנס, אבל מנסים לפגוע בנו".
גם מוטי בלנגה, בעל משאית גלידה, זועם על המצב. "אני מחנה שם קבוע, בין הראשונים שחנו במתחם. בחודשים האחרונים מבקשים שנפנה את המשאיות מהמקום. בהתחלה אמרו שעד חודש דצמבר נצטרך לפנות, אבל דחו את זה עד להקמת חניון חדש. פתאום שוב פונים אלינו ומבקשים שנפנה את המשאיות, ואומרים שיותר אי־אפשר יהיה לחנות שם. לא יכול להיות שלא יהיה לנו פתרון. אנחנו תושבי העיר ומשלמים מיסים ובסך הכל מבקשים את מה שמגיע לנו".
לאחרונה פנו הנהגים לעזרתו של חבר המועצה דורון אוזן, בתקווה שהוא יוכל להתערב לטובתם.
מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון פועלת בימים אלה להכשרת חניון חלופי עבור בעלי המשאיות והרכבים הכבדים. החניון המיועד יהיה גדול יותר מהחניון הנוכחי וצפוי להיות במתחם שורק. בכל מקרה, החניון לא ייסגר בטרם יימצא פתרון עבור בעלי המשאיות".