לאחר מבצע פיצוץ הביפרים, מכשירי הקשר וחיסול בכיר החיזבאללה איברהים עקיל, הועלתה מיידית רמת הכוננות בצפון. מאז נורו מטחי ירי כבדים לכיוון ישראל. אתמול בבוקר(רביעי) נשמעו אזעקות גם בשרון, בתל אביב ורמת גן כאשר טיל כבד נורה לראשונה ע"י החיזבאללה בלבנון לכיוון מרכז הארץ.
2 צפייה בגלריה
כיפת ברזל בפעולה
כיפת ברזל בפעולה
כיפת ברזל בפעולה
(צילום: דובר צה"ל)

כבר ביום ראשון שינה פיקוד העורף את הנחיות ההתגוננות מקו חיפה צפונה - באזורי הגליל התחתון, הגליל העליון, המפרץ, הקריות, העמקים ומרכז הגליל, וחלק מיישובי גולן דרום (מועצה אזורית עמק הירדן). גם ראש העירייה, רז קינסטליך, ביצע ישיבת היערכות עם גורמי החירום העירוניים והודיע כי, "נדרש מאיתנו רק להיות עירנים לכל שינוי במצב".
המקלטים ברחבי ראשון לציון פתוחים, ערוכים ומוכנים, לרשימת כלל המקלטים הציבוריים בעיר לחצו כאן .
לחוברת החירום העירונית, שבה מופיעים כלל הדגשים והוראות הבטיחות וגם רשימת מקלטי מיגון ההמונים, לחצו כאן .

קראו גם:

מצב מיוחד בעורף


ביום שני התקבלה במשאל טלפוני דחוף בממשלה, הצעתו של שר הביטחון יואב גלנט להכריז על מצב מיוחד בעורף בכל שטח המדינה עד ליום שני הבא.
יש להדגיש כי הכרזה על מצב מיוחד בעורף לא משפיעה על האזרחים, ולא מדובר במדיניות ההתגוננות או בהנחיות פיקוד העורף, אלא במצב שמאפשר לצה"ל ולרשויות המדינה לקבל במהירות החלטות על שינוי מהיר של המצב - כולל סמכויות לשר הכלכלה להשארת עובדים במקומות חיוניים וכדומה.
הכרזה זו מאפשרת לפיקוד העורף להפעיל סמכויות בצורה רציפה, ובין היתר להפעיל במהירות, במידת הצורך, התראות והנחיות לתושבים. מדובר בצעדי הכנה בלבד של העורף הישראלי".
בראשון לציון - יש להקפיד להישמע להנחיות פיקוד העורף ובעירייה דווח כי מרכז החירום העירוני פועל מסביב לשעון ומוכן לכל הסלמה גם באזור שלנו.

2 צפייה בגלריה
פיקוד העורף
פיקוד העורף
פיקוד העורף
(צילום מסך: אפליקציית פיקוד העורף)

הנחיות פיקוד העורף בראשון לציון


נכון לרגע זה (חמישי 26.9.2024 6:40 בבוקר) ההנחיות בראשון לציון נותרו כפי שהיו - שגרה דרוכה. הלימודים מתקיימים כרגיל, ואין שינוי בהנחיות לגבי מקומות עבודה או התקהלויות. ככל שיהיו שינויים נעדכן.
חובה להישאר עירניים, לשמור על מוכנות ולהכיר היטב את ההנחיות מצילות החיים:
בתוך דקה וחצי מרגע הישמע האזעקה, יש להיכנס לממ"ד או למקלט, ולשהות בו עשר דקות.
אין ממ״ד או מקלט משותף/ציבורי? היכנסו לחדר מדרגות פנימי, ואם אין כזה - היכנסו לחדר פנימי.
בשטח פתוח - התרחקו ככל האפשר מהרכב, שכבו על הרצפה וכסו את הראש עם הידיים.
באזור מיושב - היכנסו למקלט סמוך או לחדר מדרגות פנימי ועלו קומה.
נפלה רקטה באיזורכם? אנא הימנעו מהגעה לזירות, ואין להתקרב או לגעת בשרידי רקטות, העשויים להכיל חומרי נפץ - יש לדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל.
ניתן להוריד את יישומון פיקוד העורף שמפעיל התרעות בטלפון במקרה של אזעקה והגדירו התרעה בהתאם למיקומכם.
פורסם לראשונה: 09:44, 22.09.24