בזמן שכולנו מוקפים כל הזמן בבשורות רעות, יש גם משהו טוב שאנחנו ב"מיינט ראשון" שמחים לדווח עליו. בשבועות האחרונים חלה ירידה משמעותית במה שהדאיג רבים מתושבי העיר ויש מי שהגדיר אותו כ"מכה של ראשון לציון".
2 צפייה בגלריה
פחות גנבי רכב בראשון לציון
פחות גנבי רכב בראשון לציון
פחות גנבי רכב בראשון לציון
(צילום: אבי מועלם)

לאחר שהכריזה על גניבת רכבים כיעד מרכזי למאבק בפשיעה בעיר, נראה כי משטרת ראשון לציון מצליחה לעמוד ביעד. הנתונים הרשמיים מלמדים שנרשמה ירידה משמעותית של 25 אחוז במספר מקרי גניבת הרכבים והפריצות בעיר. אין ספק שגם המלחמה, הסגרים על השטחים והמאבק נגד שב"חים סייעו לשיפור המצב.

קראו גם:

על פי הנתונים העדכניים שמפרסמת משטרת ישראל, בחצי השנה הראשונה של שנת 2024 נפתחו רק 379 תיקים בגין גניבת רכבים בעיר, זאת לעומת חצי השנה הראשונה של שנת 2023 אז נפתחו 499 תיקים.

2 צפייה בגלריה
משטרת ראשון לציון בפעילות אכיפה במערב העיר
משטרת ראשון לציון בפעילות אכיפה במערב העיר
משטרת ראשון לציון בפעילות אכיפה
(צילום ארכיון להמחשה בלבד: באדיבות המשטרה)

גם בגזרת ההתפרצויות לדירות, בתי עסק ומוסדות חינוך נרשם שיפור, כאשר בחצי השנה הראשונה של שנת 2024 נפתחו רק 125 תיקים, זאת לעומת חצי השנה הראשונה של שנת 2023 אז נפתחו 196 תיקים.
סך הכל נפתחו 763 תיקים בגין עבירות רכוש בחצי השנה הראשונה של שנת 2024, לעומת שנת 2023 אז נפתחו 865 תיקים. עדיין יש לא מעט עבודה למשטרת ראשון לציון, אבל זו בהחלט מגמה לכיוון החיובי.