הורי התלמידים בבית ספר "שיבולים" הפועל במרכז קהילתי בשכונת נרקיסים החדשה בראשון לציון לא האמינו כאשר גילו מה קרה שם השבוע וכנראה שלא בפעם הראשונה. על האירוע המסוכן הזה, במיוחד בימי המלחמה, הם לא מתכוונים לעבור בשקט.
2 צפייה בגלריה
קפצו מעל גדר בית הספר בשכונת נרקיסים בראשון לציון
קפצו מעל גדר בית הספר בשכונת נרקיסים בראשון לציון
קפצו מעל גדר בית הספר בשכונת נרקיסים בראשון לציון
(צילום: פרטי)

שכונת נרקיסים היא שכונה חדשה הנמצאת בבנייה ויש בה הרבה אתרי עבודה ופועלים, אבל מי שומר על ילדי בית הספר? הורים לילדי בית הספר היסודי 'שיבולים' הפועל ממרכז קהילתי בשכונה, נבהלו לגלות עובדים ערבים קופצים לתוך שטח בית הספר, ומסתובבים במבנה בין התלמידים.
ההורים מיהרו לדווח לשומר ולקב"ט אך הופתעו לגלות כי מדובר בפועלים שעובדים במקום, והעדיפו לעבור בקפיצה מעל גדר בית הספר ולא להכנס דרך השער לאחר בידוק ביטחוני ובפיקוח הנדרש.

קראו גם:

הנהלת בית הספר מיהרה להוציא הודעה בה נטען כי הנושא נמצא בטיפול. "הדבר עורר בהלה רבה ובצדק", כתבה מנהלת בית הספר, אילנה שובל להורים והוסיפה: "אני רואה בחומרה רבה את האירוע ואת ההתנהלות של הקבלן והמאבטח".

2 צפייה בגלריה
שכונת נרקיסים
שכונת נרקיסים
שכונת נרקיסים. הרבה אתרי בנייה ופועלים
(צילום: אבי מועלם)

במכתב צוין כי הנהלת בית הספר דורשת מאבטח קבוע ויציב המגיע בזמן ומקפיד על הנהלים, החזרת הסיירת שעמדה במהלך כל שעות הלימודים והצהרון והנחייה ברורה וחד משמעית ששום פועל לא נכנס לשטח בית הספר עד השעה 17:00.
כבר למחרת הגיעה נציגות מהעירייה להפגש עם ההנהלה וההורים, ואז - ממש לנגד עיניהם שוב נראו הפועלים מדלגים מעל גדרות, הפעם לאתר הבנייה במקום.
"כאילו בתזמון מושלם הם עשו את זה מול העיניים שלהם" מספרת אחת האמהות ומוסיפה: "איפה נשמע דבר כזה שבימים כל כך מתוחים מאפשרים לפועלים להסתובב בין עשרות תלמידים? יש נהלים ברורים איך דברים צריכים להעשות בעת שיפוצים במבנה חינוכי אבל כל המנגנונים שצריכים לשמור על הילדים שלנו מתמוטטים וכולם מנסים להתייחס לזה כאל אירוע שגרתי".
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "מבדיקה שערכנו, המאבטח אכן אישר לפועלים לקפוץ מעל הגדר באתר בנייה הסמוך לבית הספר מאחר שהשער היה נעול. חידדנו את הנהלים מול המאבטח והובהר כי הדבר לא יקרה שוב כדי שלא לגרום לבהלה מיותרת. מעטות העבודות שאנו מאשרים במהלך שעות הלימודים, אלא במקרים דחופים ועם כלל האישורים הנדרשים".