בינואר 2023 הזדעזעה ראשון לציון והמדינה כולה מהרצח המזעזע של הנער, נתנאל אהרון מלקו ז"ל, בן ה-15 בפתח ביתו ברחוב רש"י בשכונת רמב"ם בראשון לציון. ככל שנחשפו הפרטים והשתלשלות האירועים שקדמה לרצח, התברר עד כמה המקרה הזה מחריד. השבוע נגזר עונשו המקל של הנאשם המרכזי ברצח.
4 צפייה בגלריה
נתנאל אהרון מלקו ז"ל
נתנאל אהרון מלקו ז"ל
נתנאל אהרון מלקו ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)


נתנאל נרצח בפתח ביתו בראשון לציון


נתנאל אהרון מלקו ז"ל נרצח בערב יום חמישי בינואר 2023 ברחוב רש"י בעיר. בשעה 21:32 הוזעקו כוחות החירום לאחר דיווח על פצוע מאירוע אלימות במקום התגלה נער בן 15 במצב קשה ולא יציב, לאחר שנדקר. הנער הובהל לבית החולים שמיר אסף הרופא, אך למרות מאמצי הרופאים שנמשכו כל הלילה, נאלצו לקבוע את מותו.

קראו גם:

המשטרה פתחה במרדף אחר המעורבים ברצח, ולאחר שנתפסו והחלה החקירה התבררו הפרטים שקדמו לרצח. מהחקירה עלה שחבורת נערים מקומית חיפשה אחר נתנאל המנוח במשך ימים ארוכים, איימה והטילה טרור על חבריו ובנות משפחתו בניסיון לאתרו, ואף איימו על נערה כי יגלחו את שיער ראשה אם לא תסגיר את מיקומו.
על פי כתב האישום שהוגש נגדם, החבורה קשרה קשר לביצוע פשע, והנאשמים הגיעו לביתו של אהרון ז"ל מצוידים בכפפות, מסכות וסכינים. הם הבחינו בנער שנמלט על חייו אך מיהרו ללכוד אותו, והנאשם המרכזי דקר אותו בחזה, מה שגרם למותו.

4 צפייה בגלריה
נתנאל אהרון מלכו ז"ל
נתנאל אהרון מלכו ז"ל
נתנאל אהרון מלכו ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

מה הם עשו אחרי הרצח?


לאחר הרצח, הנאשמים נמלטו מהמקום, נפטרו מהציוד המפליל ויצאו לבלות. את הערב הם סיימו בארוחה ברחוב רוטשילד. כאשר הרקע למעשה ככל הנראה סכסוך בין בן משפחתו של החשוד המרכזי והמנוח.
עוד עלה מכתב האישום כי גם לאחר הרצח המשיכה החבורה לרדוף את חבריו של נתנאל ז"ל. הם איימו עליהם לא לספר על האירועים שקדמו לרצח. באחד המקרים, הופיעו לפגישה עם אחד הנערים כשהם מצוידים באלת בייסבול והיכו אותו נמרצות. על נערה אחרת איימו להעיד לטובתם אחרת יספרו כי היתה שותפה לרצח.
גם כשנעצר המשיך הנאשם המרכזי לנסות לשבש את החקירה כאשר בדיון בבית המשפט איים על אחד החוקרים בתיק שיירה בו בראשו.

כתב האישום וגזר הדין


לכתב האישום החמור שכולל 9 סעיפים בגין מקרה הרצח התווסף סעיף נוסף שהתרחש בשנת 2020 כאשר הנאשם המרכזי ונאשם נוסף היו עצורים בכלא אופק. השניים הסתכסכו עם אסיר קטין, הכו אותו, חתכו את פניו בדוקרנים והמיסו על גבו כפית פלסטיק.
למרות האישומים הקשים נגד הנאשם המרכזי, שהיום בן 17 וחצי בלבד, באופן תקדימי התקבלה הסברה כי למרות שמדובר ברצח בנסיבות מחמירות שכלל תכנון מוקדם הוא התרחש "באדישות ולא בכוונה".

4 צפייה בגלריה
הבניין שבו אירע הרצח. נוכחות משטרתית קבועה
הבניין שבו אירע הרצח. נוכחות משטרתית קבועה
הבניין שבו אירע הרצח. נוכחות משטרתית קבועה
(צילום: קובי קואנקס)

בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון המקל שכלל 22 שנות מאסר בלבד לנאשם המרכזי בטענה כי מדובר בקטין. במידה ויתנהג כראוי במאסר הוא צפוי לקבל קיצור של שליש, ועם חישוב העונש מיום מעצרו הוא יוכל להשתחרר עד גיל 30.
"החומרה היתרה של האישום המרכזי באה לידי ביטוי בקביעה שמדובר בעבירה של רצח בנסיבות מחמירות ואלמלא היה מדובר בנאשם קטין, הרי שהיה מוטל עליו בגין עבירה זו עונש של מאסר עולם, כעונש חובה", לשון הפסיקה. בנוסף למאסר נגזר עליו גם לפצות את משפחת אהרון ז"ל ב-230 אלף שקל ולפצות קטינים וקורבנות נוספים בסכום כולל של 28 אלף שקל.

4 צפייה בגלריה
עו"ד אדי אבינועם
עו"ד אדי אבינועם
עו"ד אדי אבינועם
(צילום: פרטי)

עו"ד אדי אבינועם שייצג את הנאשם המרכזי מסר בתגובה: "גזר הדין בעניינו של לקוחי בשל האירוע הטראגי בו מצא המנוח את מותו, מאזן לחלוטין בין האירועים החמורים שבהם הורשע לקוחי, לרבות אירוע המתת המנוח, לבין ההסכמות אליהם הגענו עם הפרקליטות, שהגם ומדובר ברצח בנסיבות מחמירות, הרצח הוא מתוך הלך נפש של אדישות וללא שקילה וגיבוש החלטה להמית. יש לזכור תמיד כי כשעסקינן בקטינים שחוטאים אף בביצוע המעשים החמורים ביותר, לעולם שיקול הדעת של קטינים אינו שווה ערך לשיקול דעת של בגיר המבצע עבירה. לקוחי מצר מאוד על מעשיו וליבנו לחלוטין עם משפחת המנוח שאיבדה את היקר לה מכל".