בתחילת השבוע נשמו לרווחה לקוחות ובעלי שש מסעדות הפועלות בחוף הים של ראשון לציון, אחרי שבקשתם לעיכוב זמני של פינויים מן המקום התקבלה והפינוי לעת עתה נדחה.
תזכורת: לפני ארבעה חודשים קיבל בית משפט השלום בראשון לציון את תביעות הפינוי שהגישה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) באמצעות פרקליטות מחוז מרכז (אזרחי), נגד המחזיקים והמפעילים של שש מסעדות השוכנות על חופי העיר ראשון לציון. מדובר במסעדות ותיקות שפועלות בחוף כבר עשרות רבות של שנים, אשר לטענת רמ"י החזיקו בקרקע שלא כדין - "החוף השקט", "לה מר", "וניס ביץ'", "החוף הדרומי", "4X4" ו"בריזה על הים".
1 צפייה בגלריה
אחת המסעדות על החוף
אחת המסעדות על החוף
עד להכרעה בערעור. מסעדה בחוף
(צילום: אביגיל עוזי)
קראו גם:
במסגרת תביעות הפינוי שהגישה רמ"י כחלק מהמאבק שמנהלת המדינה נגד תופעת ההשתלטות חופי הים, נטען כי התובעת לא הרשתה לנתבעים או מי מטעמם להחזיק בקרקע. בנוסף ציינה התובעת כי לעירייה אין זכויות במקרקעין ולכן היא לא היתה רשאית להקנות למי מהנתבעים זכויות במקרקעין.
חמישה מבעלי המסעדות טענו, בין היתר, שהם קיבלו את זכויותיהם מכוח הסכם עם העירייה שנחתם בשנת 1994 ואף שילמו לה כל השנים בגין השימוש. בנוסף, נטען כי העירייה החזיקה במשך כל השנים בקרקע, פיתחה אותה ובנתה בה מבנים חדשים בשנות ה־90 בהתאם לצורכי אוכלוסיית העיר, והכל מכוח הסכם הרשאה שנחתם עם רמ"י. לגבי המסעדה השישית טענו בעליה כי הם זכו במכרז לפני מספר שנים והסתמכו עליו.
כעת, רגע לפני ביצוע הפינוי, קיבל בית המשפט את בקשת העותרים לעיכוב ביצוע עד להכרעה בערעור שהם הגישו. מדובר בדחייה שעשויה להיות משמעותית לאור העובדה שהערעור הוגש רק השבוע ואין עוד מועד לדיון המשפטי או להכרעה.
עורך דינם של בעלי המסעדות, משה מרדלר, מסר כי הם סבורים שבדין ניתנה החלטת בית המשפט המחוזי בדבר עיכוב הביצוע, הן בהתאם למצב הדברים בפועל והן בהתאם להלכה הפסוקה וכי יש בכך כדי לעשות צדק עם בעלי המסעדות בנסיבות העניין.
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון