על רקע עלייה דרמטית ביוקר המחייה ועליית מחירי המזון, המכה הבאה שכולנו צפויים ככל הנראה לחטוף מגיעה מהרשויות המקומיות עם עלייה משמעותית במחירי הארנונה. האם הארנונה תעלה גם בראשון לציון?
2 צפייה בגלריה
עיריית ראשון לציון. נשלם יותר ארנונה?
עיריית ראשון לציון. נשלם יותר ארנונה?
עיריית ראשון לציון. נשלם יותר ארנונה?
(צילום: אבי מועלם)

בשבוע האחרון הודיע משרד הפנים כי שיעור התייקרות הארנונה לשנת 2025 יעמוד על 5.29%. מדובר בהתייקרות השנתית הגדולה ביותר ב-17 השנים האחרונות והיא מתרחשת במקביל להתייקרויות בענף המזון, הדלק, הדיור וכמובן המלחמה הנמשכת שערערה את מצבם הכלכלי של רבים מתושבי ישראל.

קראו גם:

בראשון לציון עדיין מתלבטים מה לעשות לגבי ההחלטה הזו. לפני כשנה החליט בית המשפט כי העירייה תשיב 12 מיליון שקל לתושבים עקב גביית יתר של תשלומי ארנונה, החלטה שהתקבלה במסגרת תביעה ייצוגית, בעירייה הסבירו כי הפער נוצר עקב יישום החלטה חדשה של בית המשפט העליון לישוב הצמדת המדד לתשלומי הארנונה הדו חודשיים והשיבה את הכסף.

2 צפייה בגלריה
עליית ארנונה בשיעור של כ-2%
עליית ארנונה בשיעור של כ-2%
הארנונה תעלה?
(צילום המחשה: הרצל יוסף)

נראה כי גם הפעם בעירייה מבינים שההתייקרות המשמעותית תשפיע דרמתית על התושבים ואף מנסים למצוא פתרונות. כעת בוחנים בעירייה אפשרות לפנות יחד עם רשויות נוספות למשרד הפנים לבחינת הנושא.
מדובר במהלך שכבר נעשה בעבר בעיר, כאשר בשנת 2022 החליטה העירייה להעניק הנחה לכל תושבי העיר כל סך 3 אחוזים, זאת בעקבות הקושי הכלכלי שחוו תושבים רבים עקב הקורונה. בפועל העירייה מימנה חלק מההתייקרות וכך מיתנה את הזינוק בסכומי האנונה.
מעיריית ראשון לציון: "משרד הפנים החליט על התייקרות רוחבית של ארנונה בכל רחבי הארץ. עיריית ראשון לציון, מצרה על ההחלטה הזו בעת הזו ותבחן פנייה משותפת של כלל הרשויות למשרד הפנים".