עיריית ראשון לציון תשיב לתושביה יותר מ־12 מיליון שקלים בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה בגלל חיוב יתר של מיסי ארנונה.
2 צפייה בגלריה
ארנונה
ארנונה
ארנונה. העירייה תיקנה את החישוב
(צילום: mynet)
בשנת 2019 הוגשה נגד העירייה בקשה לאישור תביעה יצוגית על ידי עו"ד יעל דיין, שייצגה תושבת שטענה כי העירייה גבתה דמי ארנונה ללא הצמדת החיובים המשולמים בהסדר תשלומים למדדים שליליים, כאשר לטענתה, הצמדה למדד הייתה מובילה להפחתת הסכום.
זמן קצר לאחר מכן פסק בית המשפט העליון כי ארנונה שנגבית על ידי רשויות לא תוצמד לחוב ארנונה רק כשהמדד עולה, אלא גם כשהוא יורד. בעיריית ראשון לציון הסבירו כי הגבייה בוצעה כך בגלל שינוי בחוק ולא בגלל גביית יתר, ולראיה, לפני כשנה עיריית פתח תקווה הפסידה בתביעה ייצוגית דומה ונאלצה להשיב לתושביה כ־15 מיליון שקל.
בפסק הדין החלקי שהתקבל בתביעה, נפסק כי על עיריית ראשון לציון להשיב לתושבי העיר 12,205,684 שקלים ‑ החזר שיתקבל במהלך 2024, כאשר מי שזכאי להחזר הוא מי שהיה בעל נכס בעיר מינואר 2016 ועד יוני 2020.

קראו גם:

כיוון שמדובר בפסק דין חלקי בלבד, הוחלט כי בשלב זה העירייה תשיב את סכום הקרן בצירוף הפרשי הצמדה, וזאת באמצעות שוברי שומת ארנונה לשנת 2024.
בגין הריבית צפוי להתקבל פסק דין נוסף, זאת לאחר שבית המשפט העליון יסיים לדון בסוגיה.

כמה כסף נקבל חזרה מהעירייה?


לפני שאתם ממהרים לבחון השקעות עתידיות, יש לקחת בחשבון כי מדובר בסכום זניח עבור כל בית אב בעיר, כ־120 שקלים לשנה, ובאופן חד פעמי. עם זאת, ההחלטה מוכיחה פעם נוספת, כי כיסם של התושבים אינו הפקר וכי על רשויות להקפיד במיוחד כשמדובר בגבייה שוטפת מתושבי העיר.

2 צפייה בגלריה
עיריית ראשון לציון
עיריית ראשון לציון
עיריית ראשון לציון
(צילום: אבי מועלם)

עו"ד אשר אילוביץ ממשרד פריש, שפרבר, ריינהרץ, המייצג את עיריית ראשון לציון: "לאור הלכה חדשה של בית המשפט העליון באשר לאופן חישוב הצמדת המדד לתשלומי הארנונה הדו-חודשיים, תיקנה עיריית ראשון לציון את אופן החישוב וכתוצאה מתיקון זה יושבו הפרשי הסכומים לכלל תושבי העיר, כפי שנעשה גם ברשויות מקומיות רבות נוספות.
"יצוין, כי עד להלכה החדשה של בית המשפט העליון, פעלה העירייה בהתאם לפסיקה עדכנית ומנחה, אך כאמור נוכח ההלכה החדשה ששינתה את אופן החישוב, החליטה העירייה לפעול באופן מיידי לטובת התושבים באופן גורף".