בחודש האחרון דווח על מספר עולה של תפיסות גנבים של כלי רכב בראשון לציון, חולון ובת ים. נראה כי בהתאם לתופעה של פריצות לכלי רכב שהולכת ומתרחבת, תחנות המשטרה המקומיות מגבירות את האכיפה ושמו להן ליעד לתגבר פעילות נגד הגנבים. לא פעם זה נעשה תוך סיכון חיי השוטרים.
2 צפייה בגלריה
מגבירים אכיפה
מגבירים אכיפה
מגבירים אכיפה
(המחשה: שאטרסטוק)
בשבוע שעבר הוגשו שלושה כתבי אישום נגד ארבעה חשודים שונים, כולם תושבי השטחים, בגין פריצה לכלי רכב לראשון לציון. מכתבי האישום עולה כי השוטרים מסכנים לא פעם את חייהם כדי לתפוס את החשודים.
במקרה אחד, החשוד ראה מחסום של שוטרים שסימנו לו לעצור, אך המשיך בנהיגה פרועה וזיגזג בין הנתיבים. בהמשך הדרך המתינה לו חסימה שהכינו השוטרים, אך גם זה לא מנע ממנו ללחוץ על הגז והוא נעצר רק לאחר שהתנגש בניידת בה ישב שוטר.

2 צפייה בגלריה
משטרה, ניידת משטרה לילה, דוחות תנועה
משטרה, ניידת משטרה לילה, דוחות תנועה
מהמשטרה הגבירה אכיפה
(צילום: דוברות המשטרה)

במקרה נוסף, הצליח שוטר לאתר חשוד שנהג ברכב גנוב וגרם לו לעצור, אך ברגע שהשוטר פתח את הדלת החשוד דחף אותו, הפיל אותו על האופנוע שלו וניסה להימלט. בסופו של דבר השוטר הצליח לגבור עליו הודות לאזרח נוסף שנכח במקום.

מה קורה בערים השכנות?


לפני כשבועיים עצרו שוטרי תחנת בת ים בשיתוף יס"מ תל אביב חוליית גנבי כלי רכב בבת ים. האירוע החל בעקבות קריאה על מספר חשודים בשתי זירות שונות שפורצים לכלי רכב בעיר. בזירה הראשונה נעצרו שלושה חשודים, ובמהלך תשאולם התגלה כי מדובר בשוהים בלתי חוקיים. השוטרים עצרו את החשודים ובחיפוש עליהם נמצאו כלי פריצה רבים המשמשים בין היתר לגניבת כלי רכב.
במהלך הסריקות בזירה השנייה, איתרו השוטרים רכב שאליו פרצו החשודים וגנבו ממנו רכוש. בעל הרכב אותר והופנה לתחנת בת ים.
בחולון ביצעו בשבוע שעבר שוטרי התחנה המקומית שני מעצרים שונים של גנבי מכוניות. במקרה אחד התקבל דיווח מחברת איתור על גניבת רכב. צוות מהשיטור המשולב שהבחין ברכב הנמלט ברחוב המרכבה החל במרדף אחריו, כשהרכב מתנגש במכוניות שעמדו ברמזור אדום במהלך בריחתו.

קראו גם:

בהמשך עצר החשוד, תושב השטחים כבן 17, את הרכב והחל להימלט רגלית. צוות השיטור החל במרדף אחריו והוא נעצר כעבור זמן קצר. ימים ספורים לאחר מכן התנהל מרדף נוסף אחרי חשוד כבן 17 תושב השטחים, שנצפה בשעת מעשה ברחוב נעמי שמר ונמלט מהמקום ברכב. באיזור מחלף מסובים יצא החשוד מהרכב והחל בבריחה רגלית, עד שנעצר על ידי שוטרים בסיוע צוות שיטור עירוני משולב.